نگرانی روسیه از نقض حقوق دیپلمات‌های این کشور در انگلیس

وزارت امور خارجه روسیه درباره محدود شدن حقوق شهروندان و دیپلمات‌های این کشور در انگلیس هشدار داد.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، از آغاز حمله روسیه به اوکراین، دیپلمات های این کشور در انگلیس از نظر حقوق امنیتی و حفاظتی محدود شده اند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه روسیه، انگلیس علیرغم تعهدات بین المللی خود، حقوق دیپلمات های روس در آن کشور از جمله حق حمایت از آنها از سوی دولت را محدود کرده و این نقض حقوق شهروندان است.

علیرغم تعهدات حقوقی بین‌المللی انگلیس، دیپلمات‌های روسی در حقوق خود برای داشتن یک محیط کاری منصفانه و دسترسی به هر گونه خدماتی که برای استفاده عمومی تعیین شده از جانب دولت محدود شده‌اند. به ویژه، این موارد شامل محدودیت دسترسی به حساب بانکی سفارت و هرگونه شرایط شهروندی و امنیتی است.

چندی پیش، «آندری کیلین» سفیر روسیه در انگلیس، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد روسیه از سلاح تاکتیکی هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد کرد.

کیلین در مصاحبه با بی‌بی‌سی با بیان آنکه سلاح تاکتیکی هسته‌ای در حملات به اوکراین به کار گرفته نخواهد شد، افزود: «قوانین نظامی روسیه استفاده از چنین سلاحی را در چنین درگیری‌هایی مجاز نمی‌داند. مسکو قوانین سخت‌گیرانه‌ای در استفاده از چنین سلاح‌هایی دارد به طور مثال تهدید موجودیت روسیه از جمله چنین مواردی است.»

این مقام روس همچنین از رویکرد مقام‌های انگلیس هم انتقاد کرد و گفت چنین سیاست‌هایی باعث طولانی شدن حملات و درگیری میان روسیه و اوکراین می‌شود؛ همچنانکه «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس را «بسیار جنگ طلب» و بی‌تجربه خواند.

سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی می‌توانند در فواصل نسبتاً کوتاه استفاده شوند، و برخلاف آنها، سلاح‌های هسته‌ای «استراتژیک» می‌توانند در فواصل بسیار طولانی‌تر پرتاب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار