استعفای دسته جمعی کارکنان آفریقایی کاخ سفید

یک نشریه آمریکایی از استعفای جمعی از کارکنان آفریقایی-آمریکایی کاخ سفید خبر داد.

نشریه پولیتیکو در گزارشی از استعفای بیش از ۲۰ کارمند آفریقایی-آمریکایی کاخ سفید از پایان سال گذشته میلادی تاکنون (۶ ماه گذشته) خبر داد.

این نشریه با بیان آنکه از پایان سال گذشته میلادی بیش از ۲۰ دستیار سیاهپوست کاخ سفید دولت بایدن را ترک کردند، نوشت: «برخی این مسئله را با عنوان بلَگزیت (Blaxit) نامیده‌اند- بر وزن برگزیت و به معنای خروج سیاهپوستان.»

پولیتیکو همچنین نوشت: «برخی از این کارمندان به دلیل فرصت شغلی وتحصیلی بهتر مناصبشان را ترک کرده‌اند، اما برخی دیگر دلیل استعفای خود را به فقدان راهنما و فرصت نسبت داده‌اند.»

یکی از کارمندان فعلی گفت: «ما اینجا هستیم و خیلی کار می‌کنیم، اما تصمیم گیرنده نیستیم و هیچ راه واقعی برای تصمیم گیرنده شدن برای ما وجود ندارد. هیچ بازخورد واقعی و هیچ مسیر روشنی برای تبلیغات وجود ندارد.»

یکی دیگر از آنها گفت: «در کاخ سفید معمولا سیاهپوستان زیادی را بدون داشتن زیرساختی برای حفظ یا موفقیت وارد کردند، اما بدون داشتنِ زیرساخت روشن در مورد چگونگی موفقیت، چنین افرادی بعد از مدتی در این فضا نامرئی می‌شوند.»

اولین مقام ارشد سیاهپوستی که استعفا داد «سیمون سندرز» مشاور ارشد و سخنگوی ارشد کامالا هریس، بود که در ماه دسامبر سال گذشته دولت بایدن را ترک کرد.

از آن زمان به بعد «تینا فلورنوی» رئیس دفتر کامالا هریس، «اشلی اتین» مدیر ارتباطات، «وینسنت ایوانز» رئیس روابط عمومی و «سدریک ریچموند» رئیس روابط عمومی کاخ سفید استعفای خود را ارائه داده‌اند.

در این میان برخی کارمندان سیاه پوست کاخ سفید می‌گویند که از عدم تمرکز بر مسائلی که برای جامعه آفریقایی آمریکایی مهم می‌دانند ناامید هستند. برخی دیگر دستمزد‌های نسبتاً پایین را یکی از عوامل ترک کاخ سفید دانستند. کاخ سفید تاکنون به درخواست برای واکنش به این خبر پاسخی نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
آمریکایی سفید پوست = نژاد پرست
آخرین اخبار