رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری؛

دستگاه قضایی برای صیانت از حقوق مردم با کسی تعارف ندارد

بهرامی گفت: دستگاه قضایی برای تأمین آسایش و امنیت شهروندان و صیانت از حقوق آنان با هیچ فرد یا نهادی تعارف ندارد.

آقای بهرامی در بازدید از دادگستری و دادسرای شهرستان بروجن گفت: انجام کار جهادی و خدمت به مردم در ابتدای امر مستلزم هماهنگی و هم افزایی میان کارکنان است و در این مسیر مجموعه قضایی و اداری دادگستری چهارمحال و بختیاری باید به مثابه ید واحده برای رفع کردن مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم گام بردارند.

این وحدت و انسجام در بعد برون سازمانی در قالب تعامل و ارتباط میان دستگاه قضایی با سایر نهاد‌ها قرار می‌گیرد که باید بر اساس مسئولیت‌های هر نهاد تعریف و برای خدمت و پاسخ به مطالبات مردم عملیاتی و اجرایی شود.


بیشتر بخوانید


انعکاس این همکاری‌ها و توانمندی‌ها موجب جلوه‌گر شدن تصویر واقعی آرمان‌های انقلاب اسلامی نزد مردم است.

در مسیر قانون و روند اجرای عدالت همه یکسان و برابر هستند و دستگاه قضایی رمز موفقیت خود را در اجرای عدالت قرار داده و همواره سعی کرده با انجام وظایف شرعی و قانونی امیدواری مردم به نظام و انقلاب را بیشتر کند.

یکی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه اجرای سریع و دقیق احکام قضایی است و مسئولان قضایی باید اجرای احکام را به صورت دقیق و بر مبنای پیشگیری از وقوع جرم و حل سریع مشکلات مردم مورد توجه و نظارت خود قرار دهند.

مسئولان و مدیران قضایی در دادگستری‌ها و دادگاه‌های بخش استان باید صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار داده و همکاران قضایی و اداری را برای استفاده بهینه از امکانات تشویق کنند.

رسالت دستگاه قضایی حفظ حقوق بیت المال است

آقای علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: هنگامی که مردم برای حفظ و احیای حقوق خود از مسئول قضایی مطالبه‌گری می‌کنند مسئولیت ایشان برای دفاع از حقوق عامه دو چندان می‌شود.

هر چند دستگاه قضایی رسالت خود را بر مبنای حفظ حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه قرار داده است، اما حفظ حقوق و منافع مردم در سطح کلان موضوعی فرا قوه‌ای است که تحقق آن نیازمند همکاری همه نهاد و دستگاه‌ها است.

در بازدید مقامات قضایی چهارمحال و بختیاری از دادگستری و دادسرای شهرستان بروجن از کارکنان و قضات پرتلاش این دو مجموعه تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار