صرفه جویی بیش از ۲۰ میلیون لیتر فرآورده‌ نفتی در اصفهان

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان گفت: با گازرسانی به ۲۸۴ واحد صنعتی در استان اصفهان از مصرف بیش از ۲۰ میلیون لیتر فرآروده نفتی صرفه جویی شد.

ابوالقاسم عسکری گفت: پارسال عملیات  گازرسانی به ۲۸۴ واحد صنعتی در راستای مصوبه شورای اقتصاد انجام شد و  با گازدار شدن رایگان  واحدهای صنعتی، از مصرف بیش از ۲۰ میلیون و ۴۰۵ هزار لیتر سوخت مایع پیشگیری شد.

او این موضوع را در دیدار با فرماندار، شهردار و شورای شهر هرند مطرح کرد و گفت:بیش از ۱۱۲ شهر، ۱۰۶۷ روستا و بیش از ۱۷ هزار واحد صنعتی در استان از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اصفهان در زمینه توزیع گاز پس از تهران ردیف دوم گازرسانی قرار دارد و سالانه بیش از ۲۲ میلیارد مکعب گاز طبیعی، در بخش‌های خانگی، صنعتی و عمومی استان توزیع می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به جمعیت ۵ میلیون نفری استان اصفهان و بیش از یک میلیون و ۹۷۰ هزار مشترک گاز طبیعی، گفت: در صورت استفاده از سوخت‌های مایع، علاوه بر ایجاد مخاطرات آلودگی هوا و زیست محیطی، سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تانکر ۲۰ هزار لیتری برای سوخت رسانی به این جمعیت و این تعداد مشترک باید در جاده‌های استان تردد می‌کردند.

 از ابتدای شروع طرح مصوبه شورای اقتصاد، ۹۸۹ واحد صنعتی و تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۰، از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند شدند؛ علاوه بر آن هم اکنون بیش از ۱۷ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان گازدار هستند و گازرسانی به ۲۸۴ واحد در سال گذشته محقق شد.

جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در راستای تحقق شعار سال؛ " تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" برای توسعه استان تأثیر بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.