شهروندخبرنگار گلستان پیگیری کرد

ماجرای قطع درختان در قلعه قافه مینودشت چه بود؟

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره فیلم منتشر شده از قطع درختان حوزه قله قافه شهرستان مینودشت توضیحاتی ارائه داد.

  شهروند خبرنگاری با ارسال فیلمی به باشگاه خبرنگاران جوان ازقطع درختان ۳ هزار ساله منطقه قلعه قافه مینودشت گلایه کرد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان موضوع قطع این درختان را پیگیری کرد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در توضیح این فیلم گفت: این فیلم جدید نیست و پاییز سال ۱۴۰۰ هم در فضای مجازی منتشر شده بود و این اقدام مربوط به تخلف برخی از دامداران منطقه است.

در ادامه توضیحات روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان آمده است: جنگلبانان منطقه قلعه قافه مینودشت سال گذشته با تعدادی از دامدارانی که به صورت غیرمجاز و یا بیش از ظرفیت مجاز اقدام به چرای دام و ورود دام در این منطقه کرده بودند، برخورد کرده و ضمن تشکیل پرونده تخلف از سوی سرجنگلبان، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی و محکوم شدند.

پس از مدتی در سرجنگلبان منطقه متوجه قطع درختان جوان با قطر ۱۰ سانتی متر در مساحتی حدود ۲۰۰ متر مربع میشوند و فیلم این اقدام از سوی افرادی ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود.

جنگلبانان با بررسی میدانی متوجه شدند هیچ کدام از درختان قطع شده از محوطه خارج نشده است و دامداران محکوم شده به دلیل کدورت ناشی از فشار‌های منابع طبیعی اقدام به این عمل غیرقانونی کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.