ادامه پس لرزه های قطع درختان جنگل لوه؛

مدیر منابع طبیعی گالیکش برکنار شد

در پی ورود دادگستری گلستان به موضوع قطع درخت‌های جنگلی، مدیر منابع طبیعی گالیکش برکنار شد.

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تایید قطع ۲۵۰ اصله انواع درخت جنگلی در منطقه کندسکوه گالیکش در شرق این استان گفت: هرچند عاملان این اقدام مجرمانه بومیان منطقه بودند و منابع طبیعی هیچگونه قطع درختی نداشت، اما مدیر خاطی شهرستان به دلیل سهل انگاری در انجام وظایف برکنار شد.

 

عبدالرحیم لطفی افزود: در این ماجرا در مجموع ۲۵۰ اصله نهال، درختچه و درخت از نوع کندس، ولیک، بلوط و افرا طی ۲ مرحله به صورت غیرقانونی قطع شده است.

 

لطفی افزود: بخشی از این درختان پاییز پارسال و تعدادی اصله درخت هم در تعطیلات نوروزی امسال، غیر قانونی توسط بومیان منطقه قطع شده‌است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: این اقدام مجرمانه در طول ۶۰۰ متر از جاده مواصلاتی روستای کندسکوه به لوه انجام شد و درختان قطع شده ۱۰ تا ۳۵ سانتی متر قطر داشتند.


لطفی گفت: مدیر منابع طبیعی شهرستان با علم و آگاهی از موضوع تخلفات صورت گرفته، در برخورد با متخلفان و پیگیری قضایی و اداری کوتاهی می‌کند و همین امر هم سبب برکناری او شد.

 

به گفته او، آثار و تبعات قطع درختان و آسفالت در منابع طبیعی گالیکش در دست بررسی بود که تعدادی از بومیان به قطع درختان منطقه اقدام کردند و رییس منابع طبیعی شهرستان هم در برخورد با آن‌ها کوتاهی می‌کند.


رئیس کل دادگستری گلستان هم صبح امروز خبر داد: مدیر منابع طبیعی گالیکش به اتهام تخریب محیط زیست و منابع طبیعی بازداشت و پس از تفهیم اتهام با قید وثیقه فعلا آزاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد اسدی
۲۱:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام