اذعان آمریکا به غیرقانونی بودن توقیف دارایی‌های روسیه

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن اختیار قانونی برای توقیف دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را ندارد.

«جنت یلن» در حاشیه نشست وزرای دارایی گروه ۷ از آغاز مذاکرات با شرکای آمریکا برای یافتن راهی برای پرداخت هزینه بازسازی اوکراین خبر داد.

به گزارش رویترز، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد این احتمال وجود دارد که مجوز اعطا شده به روسیه برای پرداخت بدهی اوراق قرضه آمریکا در هفته آینده دیگر تمدید نشود که این امر به مقامات روسیه فرصت می‌دهد تا از اولین بدهی خارجی خود پس از انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ جلوگیری کنند.

یلن به خبرنگاران گفت: «با توجه به ویرانی‌های عظیم در اوکراین و هزینه‌های هنگفت بازسازی آن، طبیعی است که از روسیه بخواهیم تا حداقل بخشی از هزینه‌ای را که در این رابطه وجود دارد پرداخت کند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد که رهبران مالی گروه ۷ درباره تحریم‌های بیشتر روسیه به دلیل جنگ در اوکراین بحث و درباره بهترین روش برای محافظت از اقتصاد جهانی در برابر اثرات نامطلوب جنگ و در عین حال تحمیل حداکثر آسیب به روسیه صحبت خواهند کرد.

در همین راستا، برخی از مقامات اروپایی نیز از توقیف ۳۰۰ میلیارد دلاری دارایی‌های بانک مرکزی روسیه توسط اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر متحدان آن حمایت کرده اند.

روسیه حدود ۴۰ میلیارد دلار اوراق قرضه بین المللی دارد و تاکنون به پرداخت آن‌ها متعهد بوده است. مجوز موقت خزانه‌داری آمریکا به بانک‌ها اجازه می‌دهد با وجود تحریم‌های فلج کننده علیه روسیه، پرداخت‌های دلاری را از وزارت دارایی این کشور بپذیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراینیا به دستور اربابشون روسا رو قتل عام کردن و این فتنه رو به پا کردن پس خرج بازسازیشونم گردن خودشونه
آخرین اخبار