مبادله اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تماس نزدیک میان واشنگتن و تل آویو درباره ایران خبر داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود با اصحاب رسانه از رابطه نزدیک اطلاعاتی میان واشنگتن و تل آویو درباره تهران خبر داد. 

پرایس با ادعای اقدامات خصمانه ایران در منطقه خاطر نشان کرد: ما به طور پیوسته با متحدان اسراییلی خود اقدام به تبادل اطلاعات درباره ایران می کنیم. واشنگتن و تل آویو در بسیاری از حوزه ها نگرش مشترک و منافع راهبردی واحدی دارند که مهمترین آن عدم دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای است. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر احیای توافق هسته ای ایران موسوم به برجام تاکید کرده و افزود: بر این  باوریم دیپلماسی بهترین راهکار برای از بین بردن توانایی هسته ای تهران به صورت دائمی است. ما برای برداشتن گام هایی در رفع تحریم های ایران آمادگی داریم و این طرف ایرانی است که باید گام های لازم را برای احیای برجام بردارد. 

گفتنی است در حالی واشنگتن از احیای برجام سخن می گوید که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از این توافق خارج و کارزار فشار حداکثری شامل تحریم های گسترده را علیه ایران اعمال کرد. جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا نیز از زمان ورود به کاخ سفید نه تنها تحریم های ایران را کاهش نداده، بلکه برخی تحریم ها را نیز علیه تهران اعمال کرده است. 

مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده اند حتی در صورت احیای برجام نیز بسیاری از تحریم های تهران را حفظ خواهند کرد. با این وجود، مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره بر رفع کامل تحریم ها و راستی آزمایی در این زمینه تاکید دارند. 

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار