برادر ولیعهد سعودی با مقام‌های پنتاگون دیدار می‌کند

معاون وزارت دفاع عربستان قصد دارد در سفری به واشنگتن با مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا دیدار کند.

منابع خبری از قصد «خالد بن سلمان» معاون وزارت دفاع عربستان و برادر ولیعهد سعودی، برای سفر به واشنگتن و دیدار با مقام‌های ارشد کاخ سفید و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) خبر دادند.

دو مقام مطلع به نشریه آکسیوس اعلام کردند که معاون وزارت دفاع عربستان قصد دارد که هفته جاری به واشنگتن برود و درباره مسائل امنیتی با مقام‌های ارشد کاخ سفید و پنتاگون آمریکا رایزنی کنند.

آمریکا در تلاش است تا روابط خود را با عربستان سعودی بهبود ببخشد و در عین حال واشنگتن پیش از سفر آتی بایدن به خاورمیانه در اواخر ماه ژوئن، در حال حاضر عربستان را برای افزایش تولید نفت خود تحت فشار قرار می‌دهد.

خالد بن سلمان که برادر کوچکتر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است، زمانی که جمال خاشقجی، ستون نویس نشریه واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید، سفیر عربستان در واشنگتن بود. او چند ماه بعد از این قتل، سمت خود را ترک کرد و به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شد.

او پیشتر در ژوئیه ۲۰۲۱ برای دیدار با مقامات ارشد کاخ سفید به واشنگتن سفر کرده بود.

اکنون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به آکسیوس گفت که شاهزاده خالد در راس هیئت سعودی و برای حضور در «کمیته برنامه‌ریزی مشترک استراتژیک آمریکا و عربستان سعودی» به واشنگتن سفر خواهد کرد.

وی همچنین گفت که او قصد دارد با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، دیدار کند تا درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای، و به طور خاص درباره آتش‌بس یمن و تنش میان روسیه اوکراین رایزنی کند.

اندکی بعد کاخ سفید آمریکا اعلام کرد خالد بن سلمان به واشنگتن رسیده است و قصد دارد تا با جیک سالیوان امروز (سه‌شنبه) دیدار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار