درگیری‌ها در لیبی پس از دو سال آرامش نسبی

پس از ورود نخست وزیر جدید لیبی که از سوی پارلمان منصوب شده، گروهی مسلح وارد پایتخت شدند و ساعاتی صدای شلیک در شهر شنیده شد.

درگیری‌ها در پایتخت لیبی زمانی آغاز شد که فتحی بشاغا، نخست وزیر منصوب شده از سوی پارلمان تلاش کرد تا حکومت لیبی را به دست بگیرد، اما توسط دولت رقیب که حاضر به واگذاری قدرت نیست، مجبور به عقب‌نشینی شد.

به گزارش رویترز، فتحی بشاغا ساعاتی بعد از آغاز درگیری‌ها پایتخت را ترک کرد. این بحران ممکن است پس از دو سال صلح نسبی، لیبی را مجددا به درگیری‌های طولانی مدت بازگرداند.

بن‌بست سیاسی، پیش از این منجر به محاصره بخشی از تاسیسات نفتی لیبی شده و منبع اصلی درآمد خارجی این کشور را به نصف کاهش داده بود. امروز صبح در سراسر پایتخت لیبی، صدای سلاح‌های سنگین و شلیک گلوله شنیده شد. این تیراندازی ساعاتی بعد آرام شد.

وزارت دفاع این کشور اعلام کرد یک گروه مسلح غیرقانونی سعی داشته با استفاده از سلاح به پایتخت نفوذ کند. با این حال ارتش مانع فعالیت این گروه شده و همه افرادی که در این اقدام دخیل بوده اند را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

گفتنی است لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی به دو جناح رقیب شرقی و غربی تقسیم شده و بین این دو گروه جدال بر سر قدرت وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار