بانیان وضع موجود در وین

تهران، آمریکا را مسبب وضع فعلی و تطویل مذاکرات دانسته و در مقابل واشنگتن نیز ایران را متهم به ارائه درخواست های حداکثری می‌کند.

درست دو روز مانده به شروع آبان ۸۲ مذاکرات هسته‌ای ایران با سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در مجموعه سعد آباد تهران شروع شد که در آن ایران حاضر به پذیرش چند توافق‌نامه شد تا به تدریج فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم در کشور را به حالت تعلیق درآورد.

مذاکراتی که تاکنون بیش از ۱۸ سال است که طول کشیده و پیچیده‌ترین و طولانی‌ترین مذاکرات تاریخ لقب گرفته است؛ پیچیدگی و تطویلی که البته عادی نیست.

بانیان وضع (موجود) وین ///// درحال تکمیل :)

گفتگوهای هسته‌ای ایران و اروپا در سعدآباد تهران

توافق سعدآباد، توافقاتی مثل بروکسل و سپس پاریس را به دنبال خود داشت تا به موجب آن ایران با اقداماتی داوطلبانه در جهت اعتمادسازی و نه به عنوان یک تعهد یا حتی الزام  قانونی  پذیرفت که همه فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی خود را مثل ساخت، تولید، نصب، آزمایش، سرهم‌بندی و راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های گازی متوقف کند تا  اتحادیه اروپا نیز با اعطای امتیازاتی اقتصادی اقدام به عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی کند.

چانه زنی و گفتگو بر سر برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران با اضافه شدن طرف‌های دیگر یعنی چین، روسیه و آمریکا طی سال‌های بعد از توافق پاریس در شهر‌هایی مثل ژنو و نیویورک ادامه داشت تا برنامه جامع اقدام مشترک مشهور به برجام و به دنبال تفاهم لوزان در روز سه‌شنبه ۲۳ تیر ۹۴ بین ایران و گروه ۱+۵ منعقد و طی این توافق ایران در قبال لغو تحریم‌ها متعهد به پذیرش محدودیت‌هایی در بخش‌های فنی و هسته‌ای تاسیسات هسته‌ای شود.

بانیان وضع (موجود) وین ///// درحال تکمیل :)

وزرای خارجه کشورهای طرف گفتگو در لحظه اعلام توافق برجام 

 سه سال بعد، اما با اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۷ آمریکا به صورت یکجانبه آمریکا از برجام خارج می‌شود.

پس از اعلام خروج یکطرفه آمریکا از برجام، حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم با اشاره به ادامه رایزنی ایران با متحدان خود و سایر طرف‌های برجام گفت که «ایران چند هفته صبر خواهد کرد و درمقابل خروج یکطرفه آمریکا اقدام به کاهش گام به گام تعهدات خود ذیل برجام خواهد کرد.

 با این وجود ایران تا یک سال به طرف اروپایی فرصت داد تا شرایط برجام را به روز اول خود بازگرداند که با پایان یافتن این مهلت نیز شورای عالی امنیت ملی کشور ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ و یک سال پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ایران براساس بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام، اجرای برخی اقدامات در چارچوب این تهعدنامه را متوقف می‌کند.

بانیان وضع (موجود) وین ///// درحال تکمیل :)

گفتگو حجت‌الاسلام روحانی در شب خروج آمریکا از برجام با مردم

این روند ادامه داشت تا اینکه شبانگاه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ایران طی بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد. مطابق این بیانیه، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست و در گام پنجم کاهش تعهدات، آخرین مورد از محدودیت‌های عملیاتی ایران در برجام، یعنی «محدودیت در تعداد سانتریفوژها» را نیز کنار می‌گذارد.

از آن سال تا به الان ایران مذاکرات هسته‌ای را با ۱+۴، با رویکرد لغو تحریم‌ها ادامه داده و هیات‌های مذاکره کننده تهران و واشنگتن در همکاری با اتحادیه اروپا نقطه نظرات یکدیگر را به هم منتقل می‌کنند.

بانیان وضع (موجود) وین ///// درحال تکمیل :)

مذاکرات وین از ۲۰ اسفند پارسال با اعلام مسئول سیاست خارجی

 اتحادیه اروپا متوقف شده است

حالا پس از گذشت هفت دور از مذاکرات لغو تحریم‌ها، دور هشتم گفتگو‌ها از بیست اسفند تاکنون نزدیک به سه ماهی می‌شود که مذاکرات لغو تحریم‌ها به میزبانی اتریش بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

درحالی که طرف‌های مذاکرات عنوان می‌کنند متن توافق آماده شده و امضای آن منتظر تصمیم سیاسی طرف ایرانی و آمریکایی است به گفته مسئولین مرتبط با پرونده مذاکرات کشورمان و کشور‌های ۱+۴، اعلام توافق تنها منوط به اخذ تضمین‌های لازم از آمریکا در جهت انتفاع اقتصادی مردم ایران است.

تهران، آمریکا را مسبب وضع فعلی دانسته و باور دارد اگر آمریکا بیش از این معطل نمی‌کرد همین الان توافق انجام می‌شد؛ در مقابل واشنگتن هم ایران را به درخواست‌های حداکثری در مذاکرات لغو تحریم‌ها متهم می‌کند.

بانیان وضع (موجود) وین ///// درحال تکمیل :)

وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده اگر آمریکا حقوق ملت ایران را بازگرداند

مانعی برای توافق نمی‌بیند

هیات مذاکره کننده آمریکایی‌ در طول مذاکرات وین هنوز نپذیرفته که اگر می‌خواهد به مذاکرات بازگردد باید تحریم‌ها را در چارچوب برجام لغو کند؛ همچنین واشنگتن باید بعد از لغو تحریم‌ها در مرحله راستی آزمایی قرار گرفته و تضمین بدهد که بار دیگر از توافق با ایران خارج نخواهد شد.

اما آمریکا تاکنون در عمل نه تنها هیچ یک از ابتکارات ایران در گفتگوهای وین را نپذیرفته بلکه در عوض آن مذاکرات را به شرط‌ های زیادی مثل مسائل منطقه‌ای، موشکی و حقوق بشری گره زده است.

به همین جهت رهبر انقلاب بارها خطاب به مردم و مسئولین نسبت به اعتماد نکردن به تعهدات آمریکا هشدار دادند و مواردی از نقض عهدهای این کشور مستکبر را یادآور شدند.

در رابطه‌ با عدم پایبندی آمریکا به معاهدات بین‌المللی و نقض عهد این کشور، نمونه‌های بسیاری در تاریخ وجود دارد.

بخشی از بدعهدی‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران و بخش دیگر در قبال سایر کشورها بوده است؛ کودتای ۲۸ مرداد، بی توجهی به مفاد توافق الجزایر ۱۹۸۱ بین ایران و آمریکا، اتخاذ رویکردی خصمانه و تشدید تحریم های تجاری از سوی آمریکا در طول سال های جنگ تحمیلی حتی پس از پایان آن و البته خروج یکجانبه از برجام بخشی از خلف وعده‌های آمریکا هستند.

بانیان وضع (موجود) وین ///// درحال تکمیل :)

تاریخ نشان داده آمریکا تا جایی که خطری منافع آن را تهدید نکند به معاهدات بین‌المللی پایبند است

 آنگونه که تاریخ نشان داده نکته‌ی کانونی همه‌ی موضوعات مربوط به نقض عهد این است که ایالات ‌متحده تا جایی خودش را متعهد به معاهدات بین‌المللی می‌داند که منافع این کشور را به شکل یک‌جانبه تأمین شود.

اگر معاهده یا یک تعهد بین‌المللی برای آمریکا مخاطره‌ای داشته باشد خودش را متعهد نمی‌داند و از انجام آن سرباز خواهد زد.


بیشتر بخوانید:


در عین حال باتوجه به اینکه طبق قواعد بین‌المللی این کشور‌ها و حاکمیت‌ها هستند که با یکدیگر معاهدات را نهایی می‌کنند نه دولت‌ها می‌توان بحث اخذ تضمین‌های لازم از آمریکا را اصلی‌ترین خواسته ایران از مذاکرات وین دانست تا دیگر هر دولتی در آمریکا با تمام شدن عمر دولت جو بایدن نتواند به راحتی آنچه ترامپ انجام داد، اقدام کند و باعث تطویل ۱۸ ساله یک مذاکره شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۲۲:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب 17:14 ناشناس من رقمم را به شما نشان دادم حالا اگر عددی هستی رو کن.
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بانیان وضع موجود خودمان هستیم
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر به دست خود همان قوم
Germany
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسبب اصلی برجام پرستان ایرانی که هر کدام با 100 عدد سکه مفتخر شداند.
حسن روحانی ،کمال خرازی، سید محمد خاتمی و محمدجواد ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از اصول زندگی اهل بیت علیهم السلام: دانستم کسی کارم را (یا کار ملت را) انجام‌ نمیدهد، پس خودم (یا خودمان) شتاب کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بوایطه تحریم های و ب عکس اب شنا کردن ایران دراب روزانه هزا ان ملیترد ضرر به کشور میخوره که میشد با ان پولها جاده ساخت تا از رانتدگی در خارج ودرون شهر لذت بب ند ملت ایجاد کارکرد با سرملیه گذاری خارجی وداد به فقرا تا کمی دررفاه باشند انوقت ی عده که نمیدونند چه خبره فگر میکنند با ب جام یت بی برجام واف ای تی اف هم وضع تینگونه خ اخد بود اگر ندزدند ونبرند پولها ورو فرد باعقل وتدبیر درراس کارباشه بابرجام و نبود تحریم اوضاع مملکت خیلی فرق خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۸:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بانیان وضع موجود دولت زیاده خواه آمریکا و همراهی غرب در جلوگیری از پیشرفتهای ایران و نگهداشتن تحریمها با تیم نادان و کم هوش ایرانی بود که به خواسته سان رسیدند.
پس لااقل همه تحریمها را بردارید و تضمین پیشاپیش ارزی بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسبب اصلی شما هستید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوستان اجازه ندید منافقین با نظرات تقلبی خود شمارا در مقابل حکومت مقدس ایران قرار دهند وضعیت اقتصادی یک آزمایش الهی است مانند دفاع مقدس انشالله نسل جدید مردم انقلابی سربلند از این امتحان الهی خارج شوند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۱۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
در نظامی به ابرقدرت شدیم به یاری و به امید خدا و تلاش همه ما مردم عزیز ایران سربلند ابر قدرت اقتصادی هم خواهیم شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
منافق جد ابادته من ایرانی هستم و مخالف اکثرا مخالف هستیم
Iran (Islamic Republic of)
بانیان واقعی وضع موجود
۱۶:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگرچه به شخصه با رویکرد دولت قبل موافق نبودم چون غرب ثابت کرده نمیشه باهاش کار کرد ... اما شکوندن تمام کاسه کوزه ها سر دولت قبل در مورد برجام دیدن همه ی قضیه نیست !
بر همگان واضح و مبرهن است که رویکرد " دولت قبل " و " بخشی از جامعه " در قبال غرب در مسیر کلی طی شده در زمینه برجام تاثیرگذار بوده اما پوشش انفعال سایر دستگاه های مسئول و ناظر و استفاده از عبارت " بانیان وضع موجود " و محدود کردن آن به مختص به دولت قبل کاملا گمراه کننده هست !

رهبری شروطی تعیین کرده بودند پس چرا شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی هم که میتونستند نقش ایفا بکنند و قدرت لازم رو برای جلوگیری از امضا و عملیاتی شدن برجام داشتند کاری نکردند ؟! ... حالا هر جقدر هم توجیه بشه که دولت قبل همه چی رو بریده بود دوخته بود ... بله فضا به سمت اینکه توافق بشه بود اما مگه شما نمی گید خط قرمز منافع ملی هست پس جلوی این فاجعه! به ذعم شما رو می گرفتید ... این موارد را به عوام شاید بتونید بگید اما دیگه همه عوام نیستن !

همان طور که الان در آمریکا هم مشاهده میشه تازه بایدن نمیخواد امتیازی بده اما مجلس اونجا رفته مصوبه داده که نباید فلان کنی و ... پس اگر صحبت از بانیان وضع می کنیم دیگه نمیشه 100% فقط نوک پیکان سمت دولت قبل باشه ! بهتره تحلیل ها منصفانه باشه و نقش تمام دستگاه ها و مسئولان زیربط دیده بشه نه فقط بخشی رو که دوست داریم دیده بشه !

نظریه مخالفان برجام این هست که بدون برجام ناقص میشه کشور را اداره کرد، بسم الله ... اما درست مدیریت کنید بدون سیاست های انقباظی وگرنه بنده هم میگم برجام نقص داشته و داره و گل سر سبدش مکانسیم ماشه اما شعار کافیه ... گور بابای آمریکا و غرب، یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت 10ساله بدید که وضعیت اقتصادی از Z میرسه A، A نمیخواد G C B و بعد 10 سال دیگه توجیه نکنید ... نمیشه تو این کشور مسئولان حقوق خوب بگیرند حرف بزنند آخرشم هیچی دست ملتو نگیره !

برجام را به عنوان یک بخش از تاریخ کشور که باید ازش عبرت گرفت درنظر بگیریم، نقد و تحلیل منصفانه و همه جانبه کنیم اما نه اینکه تا 100سال دیگه همش بگید بانیان وضع موجود بانیان وضع موجود .... امیدواریم که ان شاء الله 7سال دیگه همه چی گل و بلبل شده باشه نه اینکه آخرش هم بازم گفته بشه فلان و بهمان ... حرف کمتر بزنیم جای دوری نمیره، وضعیت اقتصادی و مدیریتی کشور را اصلاح کنید به جای این بازی ها اصولگرا و اصلاح طلب ... بانیان وضع موجود همه ی ما ( یعنی مسئولان + مردم ) هستیم نقطه.

پ.ن :توضیحات کامل تر هست اما به همین اکتفا می کنم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین ،درود عزیز
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این قبری که شما روش گریه می کنید هیچ مرده ای توش نیست .کمربندهاتونومحکم ببندید.
Iran (Islamic Republic of)
مهران پیراسته نیک
۱۵:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
برید جمع کنید مسخره درآوردید خوتون میگید تحریم ها بی اثر شده فروش نفت به حالت اول درآمده هر چند که پولشو به مردم نمی‌دید اگه همه چیز خوب شده و تحریم ها بی اثر شده پس چرا مذاکره میکنید مرض دارید مردم مضحکه خودتون میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلا تو مسخره بازی دراوردی جمع کن
ایران زیر بار نرفت وضعش بهتر شد بره مثل قبل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا برای استثمار سایر کشور ها برنامه های طولانی مدت میریزد و قدم به قدم هم پیش می رود از استحاله فرهنگی گرفته تا وابستگی اقتصادی و به حاکمیت رساندن دولت های دست نشانده و در نهایت نیز غارت منابع اقتصادی و فرهنگی و تاریخی ووووو و به خاک سیاه نشاندن کشورها و لذا نباید به هیچ وجه من الوجوه تسلیم برنامه هایی شویم که منجر به وابستگی اقتصادی و فرهنگی می شود .
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۴:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
در کل نباید واردات خودرو استاندارد و مناسب را دوباره به صنعت فاسد و رشوه خودروسازی کشور گره زد مردم را اینقدر اذیت نکنید با اینکار خودروساز ما همچنان منابع را هدر داده فقط مدیران سود می کنند مثل قبل که بازار انحصاری بود
Iran (Islamic Republic of)
a.n
۱۴:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیپلوماسی التماسی روحانی و ظریف و جهانگیری و واعظی ،،، و اعتماد به غرب و منتظر توافق و برجام نشستن نتیجه اش میشود آنچه به سر کشور و مردم آمد.
*در قانون جنگل ضعیف پایمال است*
وقتی دیپلوماسی التماسی جایش را داد به دیپلوماسی محکم ایستی و وقتی علی برکت الله الکی جایش را داد به از تو حرکت از خدا برکت، وقتی دروغ جایش را داد به صداقت ، وقتی حزب گرا جایش را داد به شایسته ترا ،حتماً حتماً اتفاقات خوب خواهد افتاد انشاالله.
***زنده باد ایران و ایرانی***
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظورت دیپلماسی هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۸:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلا که در دولت شما اتفاقهای خوب هم بسته شدند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا و اذناب داخلی و خارجی
Netherlands
7891
۱۳:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از برجام یک دست مانده و یک انگشتر سرخ. چقدر ما خفت نمی کشیم؟ خجالت نمیکشیم؟ ایا ما میل به نوکری امریکا داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
توجه کردین به پرچم اینای که کامنت مبارزه با امریکا و اینجور حرفهای رو میزنن، یا ایران نیستن یا با چیلتر شکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا یعنی تحریم مثل خر تو گل گیر کرده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مسعود اسکندرزاده
۱۲:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکل عدم مدیریت علمی و جهانی است .
تا زمانی که شما کشور را جزیره ای اداره می کنید دنیا هم با شما مانند یک جزیره رفتار خواهد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عه بس وضع موجود خوب نیست تا دیروز ۸۰ درصد مدیریت بود ۲۰ درصد تحریم الان چی شده ریاکار تر از همه هستید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خاک بر سر تمام بی عرضگان و بی لیاقتان و دزدان جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرکاری میکنی بکن فقط اعتماد نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۱:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام.گرانی روز به روز.تحریم .زیاد نکردن حقوق.و.... تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسئولانی که باعث شدند تا علیرغم گفته رهبر مبنی بر اینکه " من به مذاکرات خوشبین نیستم" چندین سال اقتصاد و آینده مردم علی الخصوص جوانان را معطل برجام کنند باید محاکمه و تاوان کارهای خود را پس بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
18 سال کاسبان تحریم بهره برداری کردند بسه دیگه ، کمی هم به فکر مردم باشید یک روزی برای شما جایی در کره خاکی باقی نمی گذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این وضعیت تمام ایده ئولوژی های ما رفته رو هوا!
امریکا که دست بردار نیست ما هم که کاری نمیکنیم پس به بن بست رسیدن ! ضررش برای مردم ایران نفعش برای همه دنیا!
امریکا اگر دست امریکایی ها بود با ما توافق میکردن مشکل اینه دست اسرائیله و ما هم با اسرائیل مذاکره نمیکنیم که هیچ از بیخ مشکل داریم ! آخرش ایران باید تصمیمات سختی بگیره اینطوری نمیشه!
Norway
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
باعث و بانی عدم توافق در برجام روسیه است جای دوری نروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نروژ عضو ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آره پوتین بود برجام رو پاره کرد. ببین با چه نخبه‌هایی شدیم ۸۵ میلیون. بیخود نیست وضع اینقدر بد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
برجام کشکه سر کاریه قراردادی یک طرفه ومضر که غربگرایان وابسته به مردم ایران تحمیل کردند و از همان فردای توافق توسط اوباما لغو شد و آمریکا زیرش زد پارامو گستاخانه تر چهره وقیح بزک کرده شده آمریکا توسط غربگرایان رو رونمایی کرد آمریکا به چیزی کمتر از ایران شاهنشاهی و منافعش رضایت نخواهد داد و عروسکهای خیمه شب بازی او هم برایش بازی میکنندایا از کودتای 28نرداد تا کنون از آمریکا بغیر از دشمنی با مردم ایران دیده آید مردمی که آزاده و مستقل وعزتخواه هستند نه ملتی که گاو شیرده هستند و قرارشون بر اینه که همه مثل اونها باشند و سر در آخور بگذارند و شیرشون رو بدوشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر کشکه پس چرا دولت رئیسی دنبال احیای برجام به اصافهء تحریم های بیشتری نسبت به دوران روحانی است ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چی نشیدم تو باره بگو بابا جان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوکلوم از مادر عروس میشنویم لطفا سکوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیسی مجبوره چک برگشتی روحانی روپول کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
در ایران یک سری سازمان هایی هستند که توافق به نفعشان نیست آنها منافع خود را به منافع ملی ترجیح می دهند و هرگز نمیگذارند توافقی صورت بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقيقا. مثل واردات خودرو. از وقتي حرف واردات ماشين شده، ميرسليم و امثالش دارن خودزني ميكنن! مصاحبه هاشو اين خبرگزاري نميدونم چرا نميذاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دو کلام از مادر عروس. خوبی تو؟ خوبه همیشه آمریکا داره میزنه زیرش. در ایران یه سری سازمانها هستن؟ خدا عقل بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شاید درست بگی. ولی چیزی که همه دیدند، اینه که آمریکا زد زیر میز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ویس های اقای ظریف هست میگفت روسیه از اسرائیل بیشتر خرابکاری میکرد تو روند مذاکرات . شما سرت رو کن زیر خاک یا پرده های خونه رو بکش جلو پنجره تفکراتت تغییر نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف بی مغزیه مرد حسابی ایران کامل به تهداتش پایبنده و بارها رئیس آژانس گزارش داده آمریکا خارج شد اروپا هم عمل نکرده شماها از کجا اومدین نعل وارونه می زنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تمام گرفتاری ایران از زمانی شروع شد که توافق کردند برو تاریخ برجامو دوباره بخون ببین می تونی اینو بفهمی فکر نکنم چون شما دنبال تفاهم نیستین دنبال ضربه به ایران هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
علی عزیز کی میخواین بفهمیم که این توافق نیست باج دادن و خفته
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۴:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بایدن دنبال یک مشاور وفادار میگرده خواهشا وقت و تلف نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
توافقی که آمریکا می خواد به نفع هیچ ایرانی نیست نه یک عده خاص باید از زیاده خواهی شیطان جلو گیری شود.
البته از توافق مورد نظر آمریکا یک عده سزسپردگی و نوکریشون ثابت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ظریف خیلی حرفها میزد. ظریف همونه که قسم می‌خورد واژه تعلیق تو برجام نیست و لغوه ولی آخرش قبول کرد و گفت نخونده بودم. لابی اسراییل در آمریکا حکومت می‌کنه نه روسیه. تازه برجام زمان اوباما امضا شد و دموکراتها دشمنی عجیبی با روسیه دارند و نمی‌تونی ادعا کنی روسها دولت آمریکا رو به عدم امضای برجام تشویق میکردند. اونی هم که برجام رو پاره کرد رییس جمهور آمریکا بود نه روسیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آره حتما ترامپ هم از این سازمانها دستور میگرفته برجام رو پاره کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
عقل که نباشه جان در عذابه. چند روز بعد امضای برجام اوباما به بهانه‌های دیگه تحریم جدید اعلام کرد و برای ترسوندن شرکتها با سر و صدا جریمه سنگین بانکهایی که با ایران کار کرده بودند رو اعلام کرد و در نهایت آمریکا بود که برجام رو پاره کرد. طرف مردم رو مثل خودش احمق فرض کرده اومده گناه آمریکا رو بندازه گردن سازمانهایی داخل کشور. چقدر یه آمریکا پرست می‌تونه بیشعور باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرکسی به این ملت ظلم کرده خداوند اورارخوارو ذلیل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلا که این ملت خوار و ذیل شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناصر مرجوعی
۰۹:۵۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کره شمالی الگوی مناسبی برای مقابله با استکبار جهانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کل دنیا تحریمش کرده خوبه؟
مردمش تو بدبختی و بدون اینترنت دارن زندگی میکنن خوبه؟
همین شاها هستید دنبال طرح صیانت افتادید
Iran (Islamic Republic of)
حسام نجفی
۱۲:۵۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دکتر ؛ تا تحلیلگرایی مثل تو داریم قطعا همینی که هست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا با کره شمالی توافق کرد زد زیرش تازه کره شمالی بودن با انرژی هسته ای بهتر از کره شمالی بدون هسته ایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب ناشناس ۱۰:۳۹ برای قضاوت یک مطلب، موضوع را تنها از یک طرف دعوا جویا نمیشوند تصورات شما از کره شمالی ساخته و پرداخته رسانه های غربی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ازتون خوشم میاد خیلی پررو هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته به تو که نمی رسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خداییش شما خودتون به سادگی می زنید یا ساده هستید.
برجام چند سال تمام شده پول این ملت بینوا را خرج هتل و مسافرت های بی نتیجه نکنید.امریکا هیچ امتیازی به شما نخواهد داد و در کل از نظام ایران دلخوشی ندارد.تمام شد.
۴۰ سال میگین مرگ بر امریکا تحریم یک نون دونی برای عده ایی است.پس چرا ملت را فریب می دهید... جمع کنید بساط
شامورتی بازی را .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته این هم یه نمونه از وضع موجودی است که دولت قبلی با بی تدبیری به اسم تدبیر تو دامن این دولت گذاشته مثل ارز ترجیهی این دولت فقط خواست بلکه بتونه از فوائد نداشته برجام استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی فهم مداری میگه تموم شده خوب احمق چطور به تو باید فهماند !!!
با تو هم ما هشتاد و پنج ملیون یک متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از آنجایی که سران و مقامات آمریکایی بی منطق، بی وجدان، بی انصاف، دیکتاتور، زورگو، دروغگو، بی تعهد، کج فهم و ....هستند و از آنجایی که سران و مقامات آمریکا از خود هیچگونه اراده ای نداشته و افسار بر گردن خود را بدست صهیونیست ها سپرده اند و صهیونیست ها هستند که بجای آمریکایی ها تصمیم می گیرند، مطمئن باشید که توافق برجامی صورت نخواهد گرفت. این خط و این نشان. منطقی و عقلایی هست که ایران هرچه سریعتر از برجام خارج شود و غنی سازی ۱۰۰ درصد را آغاز کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرفات درسته. ولی ایران سیاست بهتری در پیش گرفته. چون در غیر اینصورت، ایران را مقصر جلوه میدهند. آن هم با رسانه های فارسی زبانی که راه انداختند، مثل سعودی نشنال، منوتو، بی بی سی فارسی، رادیو فردا و ... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب بعد غنی سازی 100 درصدی چه اتفاقی خواهد افتاد
برای ملت نان می شود اب می شود کار وشغل می شود
یک نگاه به وضعیت امروز مرغ ویارانه بیاندازید وضعیت
دست تان می اید
روسیه با این مثلا ابر قدرتی زیر جنگ اکراین وتحریم ها
مانده چه برسد به ما که به مدد همین روسیه بازارهای
جهانی گاز ونفت را از دست دادیم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۵۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلا غنی سازی 100 درصدم کردیم، که چی؟ تکنولوژی هسته ای فقط غنی سازی نیست، هزاران محل مصرف داره که تکنولوژی اونا رو هیچ جای دنیا باهم نداره، حتی آمریکا. پس باید رابطمون رو با دنیا بهتر کنیم تا بتونیم از تکنولوژی های روز با صرفه اقتصادی استفاده کنیم. توجه کنید عزیزان اینکه چطوری ما باید رابطمون بهتر بشه با دنیا به مردم ربطی نداره و در حیطه تصمیم گیری مردم هم نیست و این وظیفه مسئولینه، فرصتشون هم تا الان زیاد بوده و نتونستن، پس هیچ بهانه ای قابل قبول نیست
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۴۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین،درود ،حرف درست و حسابی بعلاوه خروج از ان پی تی
آخرین اخبار