کشف بیش از ۷ تن کالا‌ی اساسی/ فوت عابر پیاده در سانحه رانندگی

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ را در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه و مقابله با پدیده شوم احتکار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین گزارش‌هایی مبنی بر احتکار کالا‌های اساسی و مصرفی در یک انبار در یکی از انبار‌های بنکداران شهر قزوین دریافت کردند.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی و هماهنگی قضائی به محل اعزام که در بازرسی به عمل آمده ۲ هزار و ۱۹۸ کیلو انواع روغن خوراکی، ۴ هزار و ۶۴۰ بسته ماکارونی به وزن ۳ هزار و ۲۴۸ کیلو ماکارونی، هزار و ۶۰۰ کیلوگرم شکر، ۱۵۲ کیلو قند و ۵۰۰ کیلو برنج خارجی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کشفیات به دست آمده در این عملیات به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود؛ گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به اینکه محتکر کالا‌های اساسی با تشکیل پرونده تحویل اداره تعزیرات حکومتی شد؛ گفت: احتکار اقلام اساسی و مورد نیاز مردم خط قرمز پلیس بوده و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برخورد کامیون با عابر پیاده در بوئین زهرا

سرهنگ فرهاد ذاکری منش رئیس پلیس راه استان گفت: درمحور "شال جاده کوره ملی" بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو کامیون با یک عابر پیاده، این فرد در دم جان باخت.

سرهنگ ذاکری منش افزود: علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است.

کشف نزدیک به ۴ کیلوتریاک در قزوین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ماموران واحد گشت این پلیس حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه پراید مشکوک شدند و در بازرسی از آن ۳ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک کشف و راننده را دستگیر کردند.

سرهنگ فرهاد علی بیگی افزود:  متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.

احتکار ۳۲ تن پنیر در آبیک

فرمانده انتظامی استان گفت:  در پی کسب خبری مبنی بر احتکار مقادیر قابل توجهی از مواد غذایی در یکی از انبار‌های شهرک قدس شهرستان آبیک بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات این شهرستان قرار گرفت.

سردارعلی ابراهیمی افزود: ماموران پس از اخذ دستور قضایی به انبار شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن ۳۲ تن پنیر خوارکی دپو شده، که بدون هرگونه مجوز قانونی احتکار شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این عملیات یک نفر دستگیر و با تشکبل پرونده مقدماتی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد، خاطر نشان کرد: ارزش ریالی محموله کشف شده، برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

احتکار ۳۶ تنی روغن و گندم در تاکستان

فرمانده انتظامی استان گفت:  در پی اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌های پرداختی دولت و افزایش قیمت برخی ارزاق عمومی در بازار و بروز مشکلاتی برای مردم ماموران پلیس تاکستان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از دپوی مقدار زیادی ارزاق عمومی در انباری واقع در شهرک صنعتی "نرجه" این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردارعلی ابراهیمی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات تخصصی و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از این انبار بازدید کردند که در بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد مشخصات این انبار و موجودی آن در سامانه انبار‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده که به همین دلیل مشمول جرم احتکار شناخته شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در این عملیات ۳۰ تن روغن مایع ۱۶ کیلویی، ۶۲۰ حلب روغن جامد ۵ کیلویی و بیش از ۳ تن گندم احتکار شده کشف شد که ارزش این محموله برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی از پلمب این انبار و دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار