اعتراف مقام سابق آمریکایی به شکست واشنگتن در تضعیف حزب الله

معاون وزیر سابق امور خارجه آمریکا به شکست واشنگتن در تضعیف حزب الله لبنان اعتراف کرد.

دیوید شنکر با انتقاد از سران گروه‌های متحد آمریکا در لبنان، آن‌ها را خودشیفته توصیف و به شکست برنامه واشنگتن برای تضعیف حزب الله اعتراف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، معاون وزیر سابق امور خارجه آمریکا با صراحت گفت: آمریکا در کاهش رتبه اعتباری لبنان به عنوان بخشی از برنامه کاملی که باعث وخامت اوضاع اقتصادی و پولی در این کشور شد، نقش داشت.

او همچنین فاش کرد: در تلاش برای تضعیف حزب الله با بعضی بازرگانان و روزنامه نگاران مخالف حزب الله دیدار کردم و با آن‌ها برای اجرای برنامه‌های واشنگتن همکاری مستقیم داشتم، اما شکست خوردیم.

دیوید شنکر گفت: تحریم‌هایی را بر نهاد‌های مالی حزب الله اعمال کردیم و تمایل داشتیم که این اقدام را پس از کاهش رتبه اعتباری لبنان از طرف موسسه اعتبارسنجی مودیز انجام دهیم. اعتراضات مردمی در سال ۲۰۱۹ و تحرکات مردمی در آن زمان، نتوانستند تغییری ایجاد کنند و ائتلاف‌هایی را در انتخابات تشکیل دهند.

این مقام سابق آمریکایی با ابراز بدبینی درباره نتیجه انتخابات امروز پارلمانی در لبنان مدعی شد: مخالفان به صورت باورنکردنی با یکدیگر اختلاف دارند. حدود ۱۰۰ حزب در لبنان وجود دارد و فکر می‌کنم آن‌ها یکدیگر را خواهند خورد. فکر نمی‌کنم کرسی‌های زیادی برای تغییر توازن به دست آورند.

پیشتر عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان درباره فتنه انگیزی آمریکا و عربستان در این کشور با هدف تشدید دودستگی‌ها و اختلافات داخلی هشدار داد و اعلام کرد که برخی سفرا با نقض آشکار اصول دیپلماتیک و نقض آشکار حاکمیت لبنان، مسئولان بلندپایه را فرامی خوانند. برخی مسئولان لبنانی جرات نمی‌کنند مداخلات سفارت‌ها را متوقف کنند و سفرا به شکل علنی در حوزه پارلمانی مداخله و لیست‌های انتخاباتی، سیاستمداران، احزاب، موسسه‌های رسانه‌ای و اصحاب رسانه را تامین مالی می‌کنند.

انتخابات پارلمانی لبنان امروز (یکشنبه) در ۱۵ حوزه انتخابی برای رقابت ۷۱۸ نامزد با هدف کسب ۱۲۸ کرسی آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۰:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
فان حزب الله هم الغالبون. صدق الله العلی العظیم.
آخرین اخبار