عون: لبنان کشوری چپاول شده است

رئیس جمهور لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی تاکید کرد هرگز اجازه نخواهم داد به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور آسیبی وارد شود.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور خطاب به مردم کشورش گفت: از شما می‌خواهم حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشید و افرادی را انتخاب کنید که مورد اعتماد شما هستند و آن‌ها را شایسته دفاع از حق و حقوق خود می‌دانید.

عون تاکید کرد: حیات و بقای لبنان بدون حضور و مشارکت همه اقشار و اقوام جامعه ممکن نیست و تجربیات گذشته در مورد کنار گذاشتن و منزوی کردن (گروه یا جناح خاص) اثبات کرد این اقدام باعث ویرانی و نابودی جامعه و میهن می‌شود.

رئیس جمهور لبنان همچنین خاطر نشان کرد: لبنان کشوری ورشکسته نیست بلکه کشوری غارت و چپاول شده است که پول‌های آن به خارج از کشور انتقال یافته است.

وی با بیان این که غارت گران کشور در تلاشند تا لبنانی‌ها را مسئول دزدی‌ها و چپاول کشور معرفی کنند افزود: مسئولیت رئیس جمهور مجازات مفسدان نیست بلکه این وظیفه دستگاه قضایی است که آنان را معرفی و مجازات کند. قبلا هم به نمایندگان پارلمان گفته ام که بر اساس قوانین کشور شما می‌توانید از مردم حمایت و محافظت کنید و پول‌های (غارت شده) آنان را برگردانید.
رئیس جمهور لبنان همچنین تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهم داد به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور آسیبی وارد شود.

میشل عون در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد کشورش دیگر قادر نیست هزینه‌ها و بار سنگین حضور آوارگان در این کشور را متحمل شود.  با ادغام آوارگان در جامعه لبنان یا اعطای شهروندی لبنان به آوارگان خارجی هرگز موافقت نخواهم کرد.

گفتنی است انتخابات پارلمانی لبنان قرار است امروز یکشنبه برگزار شود.

برچسب ها: میشل عون ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار