نشست سران آ سه آن و آمریکا با محوریت جنگ در اوکراین

اعضای اتحادیه کشور‌های جنوب شرقی آسیا (آ سه آن) و آمریکا در نشستی بر برقراری صلح در اوکراین تاکید کردند.

بر اساس گزارش تله تریدر، اعضای اتحادیه کشور‌های جنوب شرقی آسیا (آسه آن) و آمریکا پس از نشست سران خود در واشنگتن اعلام کردند که به تاکید مجدد خود بر حاکمیت، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی اوکراین ادامه می‌دهند. آن‌ها خواستار رعایت منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی و همچنین توقف فوری درگیری ها و ایجاد محیطی برای حل و فصل مسالمت آمیز جنگ در اوکراین شدند.

این کشور‌ها همچنین مزایای داشتن دریای جنوبی چین به عنوان دریای صلح، ثبات و رفاه را به رسمیت شناختند. آن‌ها به اهمیت اقدامات عملی که می‌تواند تنش‌ها و خطر تصادفات، سوء تفاهم‌ها و محاسبه اشتباه را کاهش دهد، اشاره کردند.

هشتاد روز از حمله روسیه به اوکراین می گذرد و «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز گذشته اعلام کرد که تلاش کشور‌های عضو ناتو برای پمپاژ تسلیحات به اوکراین، آموزش نیرو‌های این کشور، استقرار مزدوران و برگزاری رزمایش در نزدیکی مرز‌های مسکو، احتمال درگیری مستقیم و آشکار بین روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد. همیشه این خطر وجود دارد که چنین درگیری به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار تبدیل شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی این کشور به خاطر کمک‌های بیش از ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین در میانه عملیات نظامی روسیه انتقاد کرد و از اروپا خواست تا اقدامات بیشتری را برای مقابله با نگرانی‌های منطقه‌ای ارائه دهد.

ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: چرا ما در در حال دادن بیش از ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین هستیم؛ در حالی که اروپا در مقایسه کمک بسیار اندکی می‌کند.

جنگ میان بزرگترین صادرکننده سوخت فسیلی و یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم و دانه‌های روغنی جهان، کل اقتصاد دنیا را با رشد کندتر و تورم سریعتر مواجه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار