سوئد: عضویت ما در ناتو درگیری در شمال اروپا را کاهش می‌دهد

پارلمان سوئد نتیجه ارزیابی خود درباره عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد.

بنابر ارزیابی‌های انجام شده از سوی پارلمان سوئد امروز (جمعه) این پارلمان اعلام کرد عضویت این کشور در ناتو، خطر درگیری در شمال اروپا را کاهش می‌دهد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه در بیانیه این پارلمان آمده است: «عضویت سوئد در ناتو آستانه وقوع درگیری نظامی را بالا برده و بنابراین در شمال اروپا اثر بازدارندگی دارد. در چارچوب همکاری‌های فعلی تضمینی وجود ندارد که اگر سوئد هدف تهدید یا حمله جدی قرار گیرد، مورد حمایت قرار گیرد».

این بیانیه توصیه محکمی درباره مسیری که سوئد باید پیش رو بگیرد ارائه نمی‌کند، با این حال هشدار داد «توسعه روابط دفاعی دوجانبه خارج از ساختار‌های اروپایی و اروپایی-حوزه اقیانوس اطلس واقع‌بینانه نیست».

این درحالی است که دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در هشدار آشکار اعلام کرد پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باعث می‌شود که خاک این دو کشور به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود.

همچنین وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، اعلام کرد که روسیه اقدامات نظامی برای از بین بردن تهدیدات پیوستن این دو کشور به ناتو انجام خواهد داد. این وزارتخانه هدف ناتو از انجام این کار را گسترش ناتو به نزدیکی مرز‌های روسیه و ایجاد تهدیدی نظامی برای مسکو عنوان کرد.

در همین حین «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «ماگدالنا اندرسون» همتای سوئدی او، با بیان آن‌که تحولات کنونی در اوکراین بیانگر اهمیت همکاری بود، از حصول توافقی امنیتی میان انگلیس و سوئد خبر دادند.

پیش از این «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، ادعا کرد اگر فنلاند و سوئد بخواهند به ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) بپیوندند، به گرمی و به سرعت از آن‌ها استقبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
7891
۰۳:۲۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
روت سیاه بشه ایشالا تو تهدید به حمله اتمی شدی اون وقت میگی بری ناتو درگیری کاهش پیدا میکنه؟
آخرین اخبار