رفع کمبود برخی کالا‌های اساسی در بازار زنجان

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: روغن و ماکارونی به مقدار کافی به بازار زنجان عرضه می‌شود.

فغفوری گفت: کارخانه روغن نباتی جهان حدود ۱۱۰ تن روغن آماده دارد و این روغن‌ها در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته که به مرور به بازار تزریق می‌شود.

او می گوید: خارج از شبکه خط تولید استان هم ۱۵۰ تن روغن خام آفتابگردان موجود است که به کارخانه روغن نباتی جهان گفته شده که ۱۰۰ تن را نگهدارد تا سویا برسد و ۵۰ تن بقیه را به خط تولید بیاورد تا بتواند روغن خوراکی آفتابگردان تولید کند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: به شرکت‌های پخش و فروشگاه‌هایی مثل اتکا و رفاه هم گفته شده که سهمیه‌بندی کشوری خود را که دریافت کردند به تدریج توزیع کنند تا به بازار کمک شود.

فغفوری می گوید: نگرانی‌ها و فشار روانی از بابت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقلام اساسی و تغییر قیمت‌ها وجود دارد در حالی که هیچ مشکلی وجود ندارد و طبق برآورد‌ها و اظهارات اتحادیه صنف خوار و بارفروشان، بازار حداکثر تا دوشنبه هفته آینده به ثبات می‌رسد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان هم گفت:در تأمین اقلام اساسی مشکلی وجود ندارد و برخی کالا‌ها که با نوسان در عرضه آن ها در بازار مواجه هستیم، ظرف چند روز آینده به مقدار لازم عرضه خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه روغن از جمله اقلام اساسی است که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده و هزینه زیادی برای تامین دانه‌های روغنی صرف می‌شود، گفت: با حل مشکلات صنایع روغن، عرضه مستمر انجام خواهد شد، به همین خاطر از مردم درخواست داریم نگران این موضوع نباشند.

او می گوید: تاکنون مجوزی برای افزایش نرخ مصوب در اقلام اساسی توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده صادر نشده.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کارخانه‌های تولیدکننده متناسب با افزایش هزینه از سازمان حمایت درخواست اصلاح نرخ‌ها را دارند و در حوزه روغن طبق آخرین تصمیم‌گیری‌ها مقرر شده است که افزایش هزینه‌ها توسط دولت جبران و افزایش نرخ حادث نشود.

او می گوید: کارخانجات ماکارونی را با قیمت جدید تولید کرده اند و حجم قابل توجهی از این محصول از دیروز با قیمت‌های جدید به استان آمده و اکنون در فروشگاه ها موجود است.

جعفری گفت: با توجه به تغییر قیمت آرد، محصولات مرتبط با آرد نیز به تبع این تغییر با قیمت جدید، تولید و به بازار عرضه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.