مصالحه۸۱ درصدی پرونده‌ها در دوایر مددکاری کلانتری‌های زنجان

معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی استان زنجان ازمصالحه۸۱درصدی مراجعان به دوایر مشاوره ومددکاری اجتماعی کلانتری‌های زنجان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

سرهنگ امیدی با اشاره به اینکه اعتماد مردم و پلیس راهگشای بسیاری از مشکلات است، گفت: پارسال میزان مصالحه و سازش پرونده‌های ارجاعی به این واحد‌ها ۸۱ درصد بوده  است.

او مهمترین، اساسی‌ترین و حمایتی‌ترین هدف این واحد‌ها را حفظ و بهسازی نهاد خانواده دانست و گفت: کلیه خدماتی که در دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارائه می‌شود رایگان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان  بااشاره به اینکه اعتماد مردم و پلیس راهگشای بسیاری از مشکلات است، گفت: آنچه در تعامل دوسویه از اهمیت فراوانی برخوردار است جلب اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی است.

او با اشاره به کاهش بار قضایی پرونده‌ها در کلانتری‌ها به دلیل فعال بودن دفاتر مشاوره و مددکاری، گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸ هزار و ۵۶۸ پرونده به مرکز مشاوره آرامش استان زنجان و مرکز مشاوره و دوایر مددکاری‌ها در کلانتری‌های استان ارجاع شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد قابل توجهی داشته است.

امیدی بابیان اینکه مهارت‌های زندگی می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات فردی و خانوادگی باشد، گفت: ارائه خدمات مشاوره روان شناختی، مددکاری اجتماعی و روان سنجی در مرکز مشاوره آرامش و دفاتر مددکاری کلانتری‌ها از گام‌های اساسی پلیس در ارتقای احساس امنیت روانی و تحکیم بنیان خانواده است.

او می گوید: منشأ بسیاری از جرائم، کانون خانواده است که مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها با برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده‌ها و والدین و ارائه خدمات مشاوره‌ای تا حدود زیادی توانسته اند در جهت آشنایی خانواده‌ها با روحیات دوران بلوغ و نوجوانی و نحوه صحیح برخورد با نوجوان و حتی کودکان قدم‌های بزرگی بردارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اداره مشاوره آرامش استان زنجان همه روزه به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی، تحصیلی و ازدواج است.

او می گوید: شهروندان می‌توانند از ساعت ۷ صبح الی ۲ ظهر به این اداره واقع در خیابان شهید قره جلو - جنب استخر کوثر - ساختمان دارالقرآن امام خامنه‌ای (مدظله العالی) انتظامی استان - طبقه اول - اداره مشاوره آرامش، به صورت حضوری مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۴۲۱۸۲۱۶۳۸ یا ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.