روسیه: هدف از برگزاری کنفرانس بروکسل بی‌ثباتی سوریه و منطقه است

روسیه طرح اتحادیه اروپا برای برگزاری کنفرانس موسوم به «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل را بی ثباتی در سوریه و منطقه دانست.

روسیه از طرح و نقشه اتحادیه اروپا برای برگزاری کنفرانس موسوم به «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل بدون دعوت از دولت‌های سوریه و روسیه به شدت انتقاد و اعلام کرد هدف از برگزاری این کنفرانس نیز بی ثبات سازی سوریه و منطقه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد چنین کنفرانسی بدون حضور دمشق و مسکو ارزشی ندارد.

 وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: برگزاری کنفرانس موسوم به بروکسل بدون مشارکت نمایندگانی از سوریه و روسیه و پس از آنکه این کنفرانس نظارت سازمان ملل متحد را برای همیشه از دست داده و به یک دورهمی غربی تبدیل شده است، هیچ ارزش افزوده‌ای ندارد، زیرا برای حل مشکلات شدید انسانی در سوریه بدون هرگونه سیاسی کاری و در چارچوب اصول به رسمیت شناخته شده بین المللی برای حمایت بشردوستانه، تلاش‌های حقیقی وجود ندارد.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد واشنگتن و بروکسل سوری‌ها را با تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه در مضیقه و تنگنا قرار داده اند.

در این بیانیه تصریح شده است: بروکسل این بار تصمیم گرفت از مقامات روس که در کنفرانس‌های کمک کنندگان در خصوص سوریه شرکت کردند، دعوت نکند و همین هم مقامات سازمان ملل متحد را بر آن داشت از شرکت در چنین کنفرانسی به عنوان شرکت کننده اصلی خودداری و فقط به شرکت در حد کارشناس بسنده کند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: کنفرانس‌های بروکسل بیشتر در جهت سیاسی کردن مسائل انسانی حرکت می‌کند و سازمان دهندگان غربی عملا همه تلاشهایشان را به کارگرفته اند تا جلوی بازگشت آوارگان سوری را به وطنشان بگیرند.

وزارت خارجه روسیه افزود: کمک کنندگان غربی به کمک هایشان افتخار می‌کنند بدون آنکه ناراحت این باشند که واشنگتن و بروکسل هستند که با تحریم‌های غیرقانونی و یکطرفه خود عامل مشکلات و تنگنا‌ها برای سوری‌ها هستند و آمریکا اراضی جزیره سوریه و التنف را در قالب ائتلاف به اصطلاح بین المللی علیه داعش اشغال کرده است و منابع طبیعی سوریه را غارت می‌کند و در آلوده سازی محیط زیست سهیم است.

بنابر این گزارش، دو هیئت هماهنگی مشترک سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان، آوریل گذشته تأکید کردند کشور‌های غربی پول‌هایی اختصاص داده اند تا جلوی بازگشت سوری‌ها را به وطنشان بگیرند و هدف کنفرانس موسوم به بروکسل بی ثبات سازی اوضاع در سوریه و منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار