احتمال تعطیلی دوباره مدارس در آمریکا همزمان با افزایشی شدن موارد ابتلا به کرونا

همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا در شماری از ایالت‌های آمریکا، مقامات این کشور تعطیلی مدارس را بررسی می‌کنند.

شبکه «ان بی سی نیوز» در گزارشی اعلام کرد در ایالت‌هایی که موارد ابتلا به کرونا بار دیگر رو به افزایش است، مقامات محلی و مدارس در حال بررسی اقدامات پیشگیرانه بیشتری به منظور محدود کردن شیوع بیماری در کلاس‌های درس هستند که از جمله این اقدامات پیشگیرانه، می‌توان به تشویق افراد به ماسک زدن و در برخی موارد تعطیلی مدارس اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، «باربارا فرر» (Barbara Ferrer) مدیر بخش بهداشت عمومی شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: در شهر لس آنجلس شمار موارد گزارش شده ابتلا به کرونا در میان دانش آموزان فعال در ورزش جوانان، مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان از تاریخ ۲۷ مارس تا ۲۴ آوریل چهار برابر شده است.

این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که الزام زدن ماسک در مدارس در تاریخ ۱۲ مارس برداشته شده بود. او در ادامه اعلام کرد با این افزایش موارد، اکنون به میزانی که در ماه فوریه موارد ابتلا داشتیم، اکنون در میان دانش آموزان و کارکنان موارد ابتلا به کرونا وجود دارد.

او همچنین گفت در حال تشویق مدارس است تا زدن ماسک در مکان‌های سرپوشیده‌ای که شمار زیادی از دانش اموزان و افراد جمع می‌شوند را الزامی کنند؛ همچنانکه در تلاش است تا مدارس را به «گرفتن آزمایش» و غربالگری در زمینه علائم ابتلا به کرونا پیش و بعد از رویداد‌های تجمعی واداشته و تهویه را در فضا‌های سربسته و وسایل حمل و نقل بهبود ببخشند.

مدارس آمریکا

موارد ابتلا به کرونا پس از عید پاک و تعطیلات بهار در شماری از مناطق آمریکا روندی افزایشی داشته است. طبق اعلام شبکه ان بی سی، موارد بستری شدن در بسیاری از بخش‌های آمریکا طی دو هفته گذشته افزایشی بوده است. بنابر اعلام «وزارت آموزش آمریکا» تنها در ایالت مین (Maine) هشت مدرسه در هفته گذشته شیوع کرونا را با تعداد ۱۰۰۰ مورد ابتلا گزارش کردند. یکی از این مدارس، مدرسه ابتدایی رامفورد (Rumford Elementary) بود که پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای ۲۹ دانش آموز و ۱۶ تن از کادر مدرسه، تعطیل شد. همچنین مدرسه بروکلین در این ایالت پس ازآنکه ۳۰ درصد از مدارس دچار علائم کرونا شده بودند، آموزش‌های خود را مجازی کرد.

منبع: NBC News

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.