نشست اضطراری مقامات چینی با بانک‌های داخلی و خارجی

یک منبع به روزنامه فایننشنال تایمز اطلاع داده است چین برای حفظ دارایی‌های خود در صورت بروز هر مشکلی با بانک‌های داخلی و خارجی نشستی اضطراری برگزار کرد.

فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت، مقامات چینی یک نشست اضطراری با بانک‌های داخلی و خارجی برگزار کردند تا در مورد چگونگی حفظ دارایی‌های خارجی این کشور از تحریم‌های آمریکا، مشابه به آنچه علیه روسیه اعمال شد، بحث و گفتگو کنند.

بر اساس این گزارش، در این کنفرانس داخلی که در ۲۲ آوریل برگزار شده است، مقامات بانک مرکزی چین و وزارت دارایی و مدیران بانک‌های داخلی و بین‌المللی از جمله بانک HSBC حضور داشتند.

این مقامات چینی در این نشست که با اظهارات یک مقام ارشد وزارت دارایی آغاز شد اعلام کردند دولت شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین به دلیل توانایی آمریکا و متحدانش برای مسدود کردن دارایی های دلاری بانک مرکزی روسیه در حالت آماده باش قرار گرفته است. آن‌ها نگران هستند که اقدامات مشابهی علیه پکن نیز صورت گیرد.

با توجه به تهدیداتی که واشنگتن خطاب به پکن داشته است، به نظر می‌رسد، سیاست فعلی آمریکا در قبال چین، فشار اقتصادی است و احتمال آن می‌رود که هدف تحریم‌های آمریکا و هم پیمانانش قرار بگیرد. 

دارایی‌های عظیم دلاری چین از بیش از یک تریلیون دلار اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تا ساختمان‌های اداری نیویورک متغیر است. به عنوان مثال، شرکت دولتی بیمه داجیا، مالک شرکت «Waldorf Astoria» نیویورک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حزب الله
۲۳:۴۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیش ازهرزمان دیگه بوی جنگ سوم جهانی به مشام میرسه.
آخرین اخبار