هر تیراندازی مرگبار در واشنگتن بیش از ۱/۵ میلیون دلار هزینه دربر دارد

طبق گزارش مرکز صلح برای واشنگتن دی سی، خشونت‌های ناشی از سلاح گرم در این شهر فقط در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته است.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: هربار که در واشنگتن دی سی ماشه‌ای کشیده می‌شود و یک نفر می‌میرد، این شهر دست کم یک میلیون و پانصد و سی هزار دلار هزینه پرداخت می‌کند: یک آمبولانس قربانی را به بیمارستان منتقل می‌کند، دستگاه‌های پلیس به دنبال عاملان حادثه می‌روند، دادستان‌ها در دادگاه در این باره تشکیل جلسه می‌دهند، مظنونان پیش از محاکمه به بازداشت می‌روند و سپس به زندان محکوم می‌شوند، یک اداره درباره علت مرگ تحقیق می‌کند و خانواده‌ها، خدمات اجتماعی به عنوان جبران اندک ضرر و زیان تغییر زندگی شان دریافت می‌کنند. هر یک از این مراحل، هزاران هزار دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه در بر دارد و دوباره این چرخه تکرار می‌شود.

در سال ۲۰۲۱ این چرخه ۲۲۶ بار تکرار شد به طوری که شهر واشنگتن در این سال چنین میزان جنایتی در یک دهه گذشته به خود ندیده بود. یک فرایند مشابه برای هر فرد که در تیراندازی زخمی شد، اما جان سالم به در برد، ۹۰۴ بار بیشتر از سال قبل از آن شکل گرفت. در کل، این گزارش به این نتیجه رسید که خشونت در واشنگتن فقط در سال ۲۰۲۱ برای مالیات دهندگان شهر حدود یک میلیارد دلار هزینه داشته است.

راجر مارمت مؤسس مرکز صلح برای دی سی که خودش نیز پسر ۲۲ ساله اش را در سال ۲۰۱۸ بر اثر تیراندازی از دست داد، می‌گوید: با مشخص شدن این هزینه‌ها امیدواریم که برای شهردار و شورای شهر واشنگتن روشن شود که الان زمان سرمایه گذاری در بخش سلامت عمومی جامعه است. اکنون مردم بیشتری در شهر ما در ترس و نگرانی زندگی می‌کنند و بار مالی سنگین تری به همه ما تحمیل می‌شود.

این گزارش که مؤسسه ملی برای اصلاحات کیفری و جزائی آن را انجام داده است، هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم خشونت ناشی از سلاح‌های گرم را تشریح کرده است. طبق نظرسنجی که واشنگتن پست در فوریه امسال انجام داد، از هر ده شهروند واشنگتن دی سی، سه نفر در محله‌های خود، احساس امنیت نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار