بازگشت بیش از ۱۷ درصد از متقاضیان طلاق خراسان رضوی به زندگی مشترک

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح پیشگیری از طلاق در استان، موجب شد بیش از ۱۷ درصد زوج‌های متقاضی طلاق، به زندگی مشترک بازگردند.

غلامحسین دلبری گفت: خراسان رضوی به عنوان استان مبدع طرح پیشگیری از طلاق از ۶ سال پیش اقدام به اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق با همکاری دادگستری استان کرده، که این امر تاثیرات مثبتی در کاهش آمار طلاق داشته است.

او گفت: تقاضای طلاق توافقی بدترین حالت و نوع طلاق است که با بخشش مهریه از سوی زن و تحت شرایط خاص و صرفا برای تحقق جدایی صورت می‌گیرد، که ۱۱ هزار و ۸۶۰ تقاضای طلاق استان از این نوع بوده است.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پنج هزار و ۶۰۰ زوج متقاضی پس از دریافت مشاوره با سازش دوباره برای ادامه زندگی مشترک از ادامه پیگیری تقاضای خود منصرف شدند.

دلبری گفت: البته آمار تقاضا و پیگیری برای طلاق در استان همچنان بالاست و باید برای حفظ کیان خانواده و جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های اجتماعی بعدی، اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود.

او گفت: بر این اساس به طرفین مهمترین دعاوی خانوادگی در کنار طلاق شامل درخواست نفقه، تمکین، ملاقات فرزند و حضانت فرزندان قبل از ورود به دستگاه قضا، مشاوره داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.