کاهش۶ درصدی طلاق در خراسان رضوی

مسؤول برنامه کنترل و کاهش طلاق خراسان رضوی از میزان ۶ درصدی سازش متقاضیان طلاق در خراسان رضوی خبر داد.

مسعود فیروزی گفت: با بررسی فرایند مشاوره و شرایط مراکز در شش ماه اول، نقاط ضعف مورد بازبینی قرار گرفت و با رفع این نقاط ضعف و دروازه‌بانی فرایند مشاوره، نتایج خوبی در شش ماه دوم گرفتیم که موجب شد متقاضیان طلاق، با دقت و تلاش بیشتری مورد مشاوره روان‌شناسی و مددکاری قرار بگیرند که در نتیجه سازش‌ها افزایش یافت.

در حال حاضر تمام شهرستان‌های خراسان رضوی تحت پوشش سامانه تصمیم هستند.

او گفت: در شهرستان‌هایی که مرکز مشاوره روان‌شناسی یا کلینیک مددکاری نداریم خود ادارات بهزیستی با کمک کارشناسان پیشگیری، این کار را سامان می‌دهند.

مسئول برنامه کنترل و کاهش طلاق خراسان رضوی گفت با همراهی خوب دستگاه قضایی و تلاش پیگیر همکاران‌مان در واحد‌های پیشگیری و اجتماعی بهزیستی شهرستان‌ها، موفق شده‌ایم سازش‌ها را بالا ببریم که این یک موفقیت بسیار ارزنده است.

مسعودی گفت: ۶ درصد افزایش در سازش‌ها، پیشرفت بسیار خوبی محسوب می‌شود، چون در طول ۵ سال گذشته، میزان سازش همواره بین ۱۶ تا ۱۸ درصد متغیر و در نوسان بود و هیچ‌وقت به بالای ۲۰ درصد نرسیده بود.

او گفت: برنامه کنترل و کاهش طلاق خراسان رضوی که الگوی یک برنامه در سطح ملی شده، با همکاری دستگاه قضایی استان شکل گرفته و در تمام ۵ سال گذشته، نظارت طرفینی بسیار خوبی بر مراکز صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.