اوکراین با درخواست آتش‌بس بشردوستانه موافقت کرد

اوکراین با درخواست دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتس‌بس بشردوستانه موافقت کرده است.

وزارت خارجه اوکراین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کی‌یف موافق «آتش‌بس ۴ روزه به مناسبت عید پاک» و پیشنهادِ دبیرکل سازمان ملل است.

به گزارش آرتی، اوکراین مدعی شده که به حل‌وفصل مناقشه با روسیه از راه مسالمت‌آمیز و از طریق دیپلماسی متعهد است.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه اوکراین آمده است: «ما کاملاً با این عقیده موافق هستیم که برای تخلیه ایمن هزاران غیرنظامی که مایل به ترک مناطق خطرناک خصومت‌های جاری و احتمالی، هستند، یک توقف بشردوستانه ضروری است. ما موافقت خود را با پیشنهاد آتش‌بس بشردوستانه که «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و امداد اضطراری، آن را به تارگی ارائه داد، اعلام کردیم.»

پیش‌تر خبرگزاری ریانووستی در گزارشی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد شخصاً با پوتین و زلنسکی درباره هر «گام فوری» برای پایان دادن به خصومت‌ها در اوکراین و اقدامات آتش‌بس مذاکره کند.

به گفته این دفتر دبیرکل سازمان ملل درخواستی را به نمایندگی دائم فدراسیون روسیه برای پذیرایی از وی در مسکو ارسال کرد، درخواست مشابهی برای طرف اوکراینی درباره سفر به کی‌یف ارسال شد.

در حال حاضر ۵۶ روز از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در تماس با «چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد موفقیت مذاکرات با اوکراین به تصمیم کی‌یف بستگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین همان کسی بود که فکر کرد یه روزه اکراین میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه آمریکا کمکش نمیکرد میگرفت
آخرین اخبار