ارسال تسلیحات از آلمان به اوکراین بدون علنی کردن آن

وزیر خارجه آلمان از در اختیار قراردادن تسلیحات برای اوکراین بدون اعلام علنی آن خبر داد.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان، در کنفرانس مشترک امروز (چهارشنبه) با همتای خود در لتونی، اعلام کرد که برلین تسلیحات بسیار زیادی را در اختیار کی‌یف قرار داده، اما آن را علنی نکرده است.

بائربوک در جریان این کنفرانس اعلام کرد که آلمان سامانه‌های موشکی ضد تانک، استینگر و دیگر تسلیحات را برای اوکراین فرستاده است، و افزود: «اما به دلیل آن‌که می‌خواستیم تحویل آن‌ها تسریع یابد، آن را علنی نگفتیم.»

سپس یکی از خبرنگاران درباره ارسال سامانه‌های توپخانه‌ای «هویتزر» به اوکراین از او پرسید که وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ گفت: «اگر شرکای ما تجهیزاتی را بفرستند که ما امکان ارسال آن را نداریم، در آموزش و حافظت از آن کمک خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آلمان در حال حاضر سفر ۳ روزه‌ای به کشور‌های حوزه بالتیک را آغاز کرده است، او در این سفر تاکنون به استونی، لتونی و لیتوانی رفته است.

نشریه بلومبرگ نیز امروز به نقل از آنالنا بائربوک گزارش داد که آلمان تا پایان سال به واردات نفت از روسیه پایان خواهد داد.

بائربوک در این باره نیز گفت: «ما وابستگی نفت را تا تابستان به نصف کاهش خواهیم داد و تا پایان سال به صفر خواهیم رسید و سپس گاز در نقشه راه مشترک اروپایی دنبال خواهد شد.» 

شب گذشته نیز «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، با بیان آن‌که نیرو‌های آلمان توانسته تا به تصمیمی برای ارسال تسلیحات به اوکراین برسد، مدعی شد که رئیس‌جمهور روسیه مسئول جنایات کنونی در اوکراین است.

او همچنین مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، مسئول «جنایات جنگی» در اوکراین است و گفت: «حمله روسیه به اوکراین همچنان نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. کشتن هزاران غیرنظامی همان‌طور که دیدیم، جنایت جنگی است که رئیس‌جمهور روسیه مسئولیت آن را بر عهده دارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آلمان و اتریش = اسیر و زندانی آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا خوبه اوکراینیا آلمانیا رو داخل ادم حساب نمیکنن و راشون نمیدن
Netherlands
7891
۰۳:۰۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
درست مثل ارسال بمب های شیمیایی برای علی شیمیایی معدوم در عراق بعث زده زمان صدام. قابل توجه جانبازان شیمیایی حلبچه و گردان بهبهانی ها.
آخرین اخبار