هشدار صدر به ترکیه: اگر حمله به عراق تکرار شود، سکوت نخواهیم کرد

رهبر جنبش صدر در عراق به ترکیه درخصوص حملات جنگنده های این کشور به عراق هشدار داد و تاکید کرد در صورت ادامه بمباران ها سکوت نخواهند کرد.

مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر در عراق، با تاکید بر اینکه کشورش یک «کشور کاملاً مستقل و دارای حاکمیت است»، هشدار داد که عراق در صورت گلوله باران مکرر ترکیه، سکوت نخواهد کرد.

صدر در حساب توئیتر خود نوشت: ترکیه، همسایه ما، به ناحق و بدون بهانه عراق را بمباران کرده و اگر خطری از خاک عراق تهدیدش کند، باید با دولت رسمی عراق برای پایان دادن به این خطر هماهنگ شود و نیرو‌های امنیتی عراق قادر به دفع خطرات هستند.

او با تاکید بر اینکه اگر این اتفاقات تکرار شود، سکوت نخواهند کرد؛ گفت: عراق کشوری دارای حاکمیت است و تجاوز و تلاش برای برهم زدن امنیت خود را نمی‌پذیرد، همانطور که تجاوز به کشور‌های همسایه و برادر و دوست را نخواهد پذیرفت. 

ریاست جمهوری عراق در واکنش به حملات ترکیه تاکید کرد: عملیات نظامی ترکیه در مرزهای عراق نقض حاکمیت و تهدیدی برای امنیت ملی عراق است. تکرار این عملیات‌ها بدون هماهنگی با دولت عراق پذیرفتنی نیست و تبدیل شدن کشورمان به میدان تسویه حساب طرف‌های خارجی را نمی پذیریم.

دولت عراق نیز با صدور بیانیه‌ای حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به مناطقی از شمال عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: حمله به خاک عراق، نقض حاکمیت ملی کشور و نقض قوانین و منشور‌های بین المللی مربوط به مقررات روابط بین کشورهاست.

دولت عراق نیز تاکید کرد تبدیل شدن این کشور به میدان درگیری و تسویه حساب طرف‌های خارجی را نمی‌پذیرد.

 حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه صبح دیروز (دوشنبه) به طور رسمی عملیات نظامی گسترده این کشور در شمال عراق را اعلام کرد وگفت که شخصا بر اتاق مدیریت عملیات نظامی نظارت می‌کند.

آکار ادعا کرد در این عملیات مخفیگاه‌ها، تونل‌ها و زاغه‌های مهمات شبه‌نظامیان کرد (پ. ک. ک) در مناطق متینه، زاب و آواسین-باسیان هدف قرار گرفته شدند. همچنین کماندو‌های ترکیه‌ای نیز که از طریق زمینی وارد منطقه شده بودند، نقش داشتند. واحد‌های توپخانه نیز از این عملیات پشتیبانی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
اصلا معلوم هست این اقازاده کدوم طرفی هست ؟؟؟!!!!
Netherlands
7891
۲۲:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
موشک جواب موشک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
فقط سکوت؟؟؟
آخرین اخبار