چارچوب هماهنگی عراق: مهلت جریان صدر برای تشکیل دولت بی‌فایده است

نماینده چارچوب هماهنگی شیعیان عراق دستیابی به توافق میان نیرو‌های اهل سنت، کُرد‌ها و برخی طرف‌های شیعه را برای تشکیل دولت آینده بعید دانست.

نماینده چارچوب هماهنگی شیعیان عراق دستیابی به توافق میان نیرو‌های اهل سنت، کُرد‌ها و برخی طرف‌های شیعه را برای تشکیل دولت آینده بعید دانست و گفت: «مهلت جریان صدر بدون اجماع شیعیان به توافقی نخواهد رسید».

به گزارش پایگاه اینترنتی «المعلومه عراق»، «احمد الموسی» در مصاحبه با این پایگاه تصریح کرد: مهلتی که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به چارچوب هماهنگی شیعیان برای تشکیل دولت داد، بی فایده است، زیرا بدون آغاز گفتگو میان نیرو‌های شیعه امکان‌پذیر نیست.

او افزود: موفقیت چارچوب هماهنگی در متقاعد کردن نیرو‌های کُرد، اهل سنت و رفتن به سمت ائتلاف با آنان برای تشکیل دولت نتیجه‌ای غیر از تکرار سناریوی شکست جریان صدر و ائتلاف سه گانه در پی نخواهد داشت.

الموسوی خاطرنشان کرد: عرصه سیاسی تحمل تحریم‌ها و تسویه حساب دشمنی‌های بیشتر را ندارد، بنابراین هیچ دولت قوی و موفقی بدون توافق تشکیل نخواهد شد.

پیش از این در پی سومین شکست پارلمان عراق برای تشکیل جلسه به منظور انتخاب رئیس جمهور، مقتدی صدر رئیس جریان صدر در توئیتر خطاب به هیئت چارچوب هماهنگی (گروه‌های شیعه عراق) نوشت: هرگز با شما توافق نخواهیم کرد، زیرا توافق به معنای سقوط است.

صدر نوشت: با توافق در هیچ نوع آن موافق نیستیم. آنچه که نامش را بن بست سیاسی می‌گذارید، آسان‌تر از توافق با شما و بهتر از تقسیم کردن کیک با شماست.

ساعتی قبل از آن هم هم مقتدی صدر به دیگر گروه‌های عراق ۴۰ روز فرصت داد تا بدون اعضای این جریان، به تشکیل دولت اکثریت ملی بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار