ند پرایس: ایران باید به نگرانی‌های فرا برجامی آمریکا پاسخ دهد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعا‌های پیشین واشنگتن درباره بازگشت به برجام، از کشورمان خواست به نگرانی‌های فرا برجامی واشنگتن پاسخ دهد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تکرار ادعا‌های پیشین خود درباره توافقنامه هسته‌ای با ایران گفت: ما بار‌ها این را تکرار کرده ایم که واشنگتن آماده بازگشت به برجام است. آمریکا برای هر گونه تلاش دیپلماتیک درباره حل و فصل مسائل خارج از برجام و پرونده هسته‌ای ایران به طور خاص آمادگی دارد.

به نقل از پایگاه رسمی وزارت خارجه آمریکا، پرایس گفت: قرار نیست مذاکراتی علنی با ایران داشته باشیم، ولی اگر ایران خواهان لغو تحریمهاست باید پاسخگوی نگرانی‌های فرابرجامی واشنگتن باشد. ایران حالا باید تصمیم بگیرد. اگر این کشور حاضر به مذاکره در خصوص نگرانی‌های خارج از برجام ما باشد، می‌توانیم بگوییم که آن زمان واشنگتن می‌تواند به طور کامل به تعهدات خود در برجام پایبند باشد.

او ضمن تکرار ادعا‌های پیشین درباره روی میز بودن تمامی گزینه‌های احتمالی در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: هفته‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات هسته‌ای داشتیم، اما فعلاً در موقعیت متفاوتی قرار داریم.  تمام سناریو‌های محتمل برای بازگشت متقابل و نیز عدم بازگشت به برجام را در دست داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن متهم کردن کشورمان به حمایت از تروریسم در منطقه، گفت: تعهد ما به برقراری امنیت در اسرائیل همچنان پا برجاست. به این تعهد خود از راه‌های مختلف و از طریق همکاری با متحدانمان در منطقه عمل می‌کنیم و از هر راهی برای مقابله با ایران در زمینه تهدید اسرائیل استفاده خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Poland
7891
۱۲:۲۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولین قدمی که امریکا برا ی ورود به ساحت مقدس برجام باید بردارد این است که سازمان تروریستی مجاهدین خلق را با تمام امکانات و موجودیتش کت بسته به هزار و یک دلیل حقوق بشری و ترور ابریا به ایران تحویل دهد شاید دل ملت ایران نرم شود. برای این که اینجا دمکراس اش با دمکراسی غربی فرق دارد. اینجا شرق است. مردم تصمیم میگیرند. دولت نوکر مردم است و مردم کشته داده اند.
Netherlands
7891
۲۲:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مردک شکم گرسنه خدا را هم نمیشناسد چه برسد به امریکا. نگرانی؟ چرا عصبانی نیستی؟ ای امریکا از دست ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر.collapse
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا باید نگرانیهای ایران را برطرف کند . 1 - از اسراییل جنایت کار بخواهد دست از جرم و جنایت علیه فلسطینیهای و کشورهای همسایه دست بردارد 2 - امریکا دست از ظلم و ستم نسبت به کشورهای مسلمان دست بردارد . و ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خجالت نکش یه بارکی بگو باید تسلیم بشین تا تحریما رو ورداریم
البته مرحله بعد نقشه اتون هم ریشه کن کردن ایران و ایرانی از صفحه روزگاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دولت حرومی امریکای جنایتکار نگرانی بی شمار مزخرف دارد . ای امریکای تروریست خونریز از نگرانی هایت بمیر هر چه زود تر بمیر .
آخرین اخبار