سی ان ان: روسیه اگر می‌خواهد تحریم‌ها را دور بزند، می‌تواند از ایران یاد بگیرد

شبکه آمریکایی سی ان ان پیشنهاد داد اگر روسیه به دنبال دور زدن تحریم‌های غرب است، می‌تواند از تجربه ایران کمک بگیرد.

پایگاه شبکه آمریکایی سی ان ان با انتشار مطلبی نوشت: در حالی که روسیه در زمینه تمامی بخش‌ها در اقتصاد خود با تحریم‌های بی سابقه‌ای روبروست، شاید این کشور بایستی به همپیمان مورد اعتماد خود با بیش از چهار دهه تجربه تحریم‌های غرب روی بیاورد.

این رسانه آمریکایی در ادامه مدعی شد: تا پیش از شروع جنگ اوکراین، و طبق اعلام پایگاه «Castellum.Ai» که تحریم‌ها را دنبال می‌کند، ایران تحریم شده‌ترین کشور در جهان بود؛ اما اکنون روسیه رکورد در این زمینه را در دست دارد و هر دو کشور [ایران و روسیه]در وضعیتی هستند که تحلیلگران آن را «ازدواج مصلحتی» می‌نامند که احتمالا به سبب تشدید جنگ در اوکراین، این مسأله قوی‌تر نیز خواهد شد.

سی ان ان در ادامه به نقل از مدیر عامل «Gulf State Analytics» که یک شرکت مشاوره‌ای ریسک پذیری در حوزه ژئوپلیتیک است می‌گوید: منافع مشترک در کمک رسانی به یکدیگر در دور زدن تحریم‌ها برای روابط پویای ایران و روسیه امری مهم است.

سی ان ان در ادامه می‌گوید: در میان بحبوحه محاصره هوایی که میان مسکو وغرب شکل گرفت، «ویتالی ساولیف» وزیر حمل و نقل روسیه گفت کشئورش در حالی مطالعه این مسأله است که به ایران در مقابله با تحریم‌ها در زمینه حفظ و نگهداری قطعات یدکی کمک کند. ایران همچنان از برخی از هواپیما‌هایی که پیش از انقلاب اسلامی خریداری کرده بود را استفاده می‌کند.

مدیرعامل این شرکت همچنین می‌گوید: این روابط دو جانبه احتمالا همزمان با تشدید جنگ اوکراین و خصوصا در صورتی که مذاکرات وین برای احیای برجام شکست بخورد، قوی‌تر خواهد شد.

سی ان ان همچنین گفت: پس از دهه‌ها محدودیت‌های غربی، جمهوری اسلامی به استاد دور زدن تحریم‌ها و نیز دستکاری در ردیابی کشتی‌ها برای این منظور تبدیل شده است.

پنجاه ودو روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و غرب با ابزار تحریم سعی کرده است تا اقتصاد روسیه را ضعیف کند؛ تلاشی که نتایجی معکوس داشته است؛ به طوری که شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داده است تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد روسیه سبب گرانی کالا‌ها در کشور‌های اروپایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۱۵:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
علت العلل تمام بیماریهای اپیدمی سریالی از جمله کرونا همین ازمایشگاه های بیولوژیک اکراین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
روسیه اگه راست میگفت و میخواست نتونن اوکراین رو براش درست نکنن ما رو هسته ای میکرد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۲:۴۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
اگه روسیه قرار بود مثل ایران عمل کند در دور زدن تحریمها بهش می گفتن ایران نه روسیه ، روسیه با روش خودش وارد شده که همان روش زبان زور و قدرت است چرا که شما غربیها فقط زبان زور قدرت اقتدار را می فهمید نه زبانه دیگری روسها مثل ایرانیان صبور نیستند و تا یه حدی کار را با مذاکرات پیش می برند کاسه صبرشان که لبریز شد با زبان جنگ سخت وارد میدان می شوند تا حقشان را از حلقوم کثیف شما غربیهای نژادپرستان ضد حقوق بشر بگیرند اتفاقا ایران باید از روسیه یاد بگیرد تا زودتر به نتیجه برسد نه اینکه سالیان طولانی به خودش و ملتش سختی بدهد تا شما غربیها در خوشی خرمی به ریش ملت ایران بخندید روسها خیلی خوب شما غربیهای فاشیست را می شناختند و درست عمل کردند شما غربیها با تحریمهای ظالمانتون با پمبه سر ملتها رو می برید زجر کش می کنید ملتها رو و روسیه شما غربیها رو خیلی بهتر می شناسد و حاضر نشده بیش از این سرشان را با پمبه ببرید زجرکششان بکنید شما غربیها بسیار خبیث ملعون هستید فکر کردید همه ملتهای جهان مثل ایرانیان مظلوم صبور هستند نخیر باید مثل روسیه سرتان بیاورند تا آدم شوید شما غربیها از هر لحاظ مجرمید تروریستید تروریست پرورید سازندگان داعش ملعون هستید شما غربیها فوق العاده و بیش از حد شورشو بالا آوردید و باید باهاتون با زبان جنگ سخت حرف زد در کف میدانهای جنگ شما غربیها ملتهای جهان را با تحریمهای تحمیلی همه جانبه سخت شدید ظالمانه و ستمگرانه ضد حقوق بشریتان به فقر هزاران بدبختی فروپاشی مرگمیر خودکشی نا امیدی نابسامانی براندازی می کشانید و از جنگ سخت بر علیه شما خبیثان غربی پر هزینه تر است هزینه جنگ سخت بسیار کمتر و میانبرتر است برای لغو تحریمهای ظالمانتون و پوتین و روسیه خردمندانه و عادلانه و درست عمل می کند تا شما باشید دیگر کشوری را تحریم نکنید و مداوم نقشه های شوم برایشان نکشید فکر کنید خیلی زرنگید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
مردک تو نمی دانی که بدترین نوع استثمار را روسها دارند؟ هر کجا رفته اند به جز ویرانی و مصیبت چیزی نداشته اند؟ افغانستان را نابود کردند کشورهی اروپای شرقی را در فقر و فلاکت نگهداشتند کشورهای کمونیستی امریکای لاتین را فقیر و بدبخت نگهداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
کشت مواد در افغان از برکت منحوس امریکاییها 100 برابر شده .
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۰:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
ایران می تواند الگوی بسیاری از کشورها باشد؛ روسیه هم می تواند در تورم، گرانی، بی عدالتی، فقر، بیکاری، اختلاس، دزدی، بی قانونی، پارتی بازی، فساد اداری و اخلاقی و اقتصادی، رشد و ثبات اقتصادی!!!!!!!!!!!، رکود، ارزش پولی دوم در جهان (البته از پایین)، اعتیاد، خشونت، ناامنی، و..... همه و همه از ما الگو بگیرد.
آخرین اخبار