آغاز تخم گذاری پرندگان در آذربایجان غربی

رییس اداره نظارت بر حیات وحش آذربایجان غربی گفت: آشیانه سازی و تخم گذاری پرندگان در زیستگاه‌های طبیعی این استان آغاز شده است.

امید یوسفی گفت: گونه‌ها خشک زی مانند کبک، کبوتر، پرندگان شکاری و خانواده گنجشک سانان اغلب تخم گذاری کرده و گونه‌های آبزی و کنار آبزی نیز به علت سرد بودن هوای استان به تازگی آشیانه سازی را آغاز کرده‌اند.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی می گوید: اردک سرسفید و تنجه، اردک تاجدار، کاکایی، لک لک هم که جزء پرندگان بومی استان هستند که اغلب در نیزار‌ها و تالاب‌ها آشیانه سازی را شروع کردند.

به گفته وی پرندگان بومی استان در اوایل اسفند وارد تالاب‌ها و مناطق شده‌اند که شامل آبزیانی، چون اردک سانان از جمله اردک سرسفید، مجمری، آنقوت و کنار آبزیانی مانند کاکایی و لک لک هستند.

یوسفی بیان کرد: جمعیت پرندگان بومی استان امسال در اردیبهشت ماه برای اولین بار سرشماری خواهد شد هر چند ۹۰ درصد این این گونه های جانوری شناخته شده هستند، ولی برای در دست داشتن آمار دقیق این کار اجرا می‌شود.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یادآور شد: تاکنون ۳۱۰ گونه در سطح استان شناسایی شده که ۱۳۰ گونه بومی و زادآور هستند.

پرندگان آبزی و کنار آبزی از انواع قو‌ها گرفته تا مرغابی و اردک سانان، پلیکانان، غاز‌ها و فلامینگو جزو جمعیت ساکن تالاب‌های آذربایجان غربی هستند و دریاچه ارومیه یکی از مهمترین زیست بوم‌های پرندگان در این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.