قاضی فدرال: ترامپ شارلاتانی است که علاقه‌ای به حفظ دموکراسی ندارد!

قاضی فدرال آمریکا، رئیس‌جمهور سابق این کشور را شارلاتانی خطاب کرد که فقط قدرت برایش اهمیت دارد.

قاضی فدرال منصوب شده از سوی جمهوری‌خواهان، پس از محاکمه متهم حمله به کاخ کنگره در ۶ ژانویه، گفت: «از نظر من، ما شارلاتان‌هایی مانند رئیس‌جمهور سابق داریم که به دموکراسی اهمیت نمی‌دهند و فقط قدرت برایشان مهم است.»

به گزارش نشریه فوربز، رجی والتون که از سوی جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به این سمت منصوب شد، در جریان بررسی پرونده یکی از متهمان یورش به کاخ کنگره در ۶ ژانویه، نسبت به رفتار ترامپ انتقاد کرد.

چندی پیش، یک قاضی آمریکایی طی حکمی اعلام داد که دونالد ترامپ با اعمال فشار بر معاون خود برای بر هم زدن اوضاع و مانع تراشی در برگزاری نشست مشترک کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مرتکب جرم و جنایت شده است.

جلسات بررسی پرونده متهمان یورش به کاخ کنگره کماکان در جریان است. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، تا این لحظه حداقل ۷۷۵ نفر به دلیل شرکت در شورش ۶ ژانویه دستگیر شده‌اند و بیش از ۲۰۰ نفر به جرم خود اعتراف کرده اند. بیش از ۵۰۰ جلسه محاکمه نیز در آینده برگزار خواهد شد.

پنجم و ششم ژانویه ۲۰۲۱، طرفداران دونالد ترامپ، در پایتخت آمریکا تجمع کردند تا به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعتراض و از درخواست ترامپ از معاون رئیس‌جمهور مایک پنس و کنگره برای رد کردن پیروزی رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن حمایت کنند. این اتفاق منجر به جان باختن دست‌کم ۴ شهروند آمریکایی و مجروح شدن تعداد دیگری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۸:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
اسراییل باید چمدان هایش را ببندد و به اروپا همان جایی که از ان امده برگردد و به دوباره تمام کشورهای اروپایی را ورشکسته کند. کمیته ای باید تشکیل شود و هولوکاست جعلی اسراییل را به جهانیان معرفی کند. سازمانی باید تشکیل شود و جنایت و نسل کشی سرخ پوستان در قاره امریکا را بررسی و دولت امریکا را منحل و سرزمین امریکا را به صاحبان قتل عام شده ان در سال 1521 میلادی منتقل کند. حقوق بشر با پول و پارتی و تبلیغات هالیوودی و چند تا همبرگر مک دونالد ابریزگاهی بیش نیست. امریکا با قتل عام سرخ پوستان تاسیس شده و حق نظر دادن در هیچ موردی را ندارد. تا قاتلان سال 1521 در امریکا شناسایی و محاکمه و استرداد سرزمینهای بغارت رفته اعمال نشود ایران حق تملک انرژی اتمی را دارد. دارد برای جلوگیری از حمله غارتگران و چپاولگران امریکایی. امریکا داعش را برای سرکوب نسل بشر اختراع کرد و به این اختراع هم با کمال پررویی اعتراف کرد تا جهان بداند که امریکا جز حرف زور نه چیزی حالی اش میشود و نه قصدی غیر از این را در سر میپروراند. پس انرژی اتمی و بمب اتمی به شدید ترین وجه ممکن اش لازمه زندگی کم دغدغه امروز ما انسان ها است. اصل اول حقوق بشر امروز بمب اتم است. بقیه اش مهم نیست. هر چه می خواهد باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
ترتمپ چون ذات اصلی آمریکا رو برملا کرده نمیخوانش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
بله برخی از داخلی ها سنگ ترامپو به سینه میزنن. ایشون فقط قدرت براش مهمه، میگه امریکا از همه بالاتره بقیه باید زیردستش باشن. دیدگاه هاش بالا به پایینه. همین. فقط هم امریکا و قدرتش براش مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
یکی پیدا نشد این انگل رو از بین ببره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
ترامپ شارلاتان نیست. یک حیوانی هست بی منطق، بی وجدان ،قمار باز، وحشی ، دیوانه ی زنجیری و .... که برای کل جهان و بخصوص آمریکا مضر و خطرناک . دمکرات‌ها باید هرچه سریعتر وجود کثیف ترامپ قمار باز وحشی را از روی زمین پاک کنند.
United States of America
7891
۰۴:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر ترامپ. جناب اقای رییس جمهور بایدن عزیزم این ترامپ احمق را مثل دختران پوتین تحریم کن تا عقلش سر جایش بیاید و بفهمد که امریکا جای حرف زدن نیست.
آخرین اخبار