مشاور سابق ترامپ علیه کمیته تحقیقات کنگره شکایت کرد

مشاور ارشد سابق ترامپ در کاخ سفید علیه کمیته منتخب مجلس نمایندگان شکایتی مدنی ارائه کرد.

«استفان میلر» مشاور ارشد سابق کاخ سفید، شکایتی مدنی علیه کمیته منتخب مجلس برای تحقیقات در حملات کنگره آمریکا انجام داد تا از ارائه سوابق تلفنی خود به این کمیته جلوگیری کند.

طبق گزارش آکسیوس، میلر در زمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، مشاور کاخ سفید بود و اکنون برای جلوگیری از ارائه سوابق تلفنی‌اش در جریان تحقیقات درباره حملات کنگره در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰ این شکایت را تنظیم کرده است.

شکایتی که روز چهارشنبه در دادگاه از سوی میلر ارائه شد، مدعی است: «احضاریه بسیار گسترده است و به دنبال اطلاعاتی است که با اهداف کنگره کمیته نامرتبط است.»

همچنین این شکایت می‌گوید احضاریه علیه استفان میلر، حمایت او بر اساس متمم‌های اول و چهارم قانون اساسی آمریکا و قوانین فدرال را نقض می‌کند.

کمیته تحقیقات کنگره در تلاش است تا تمامی اقدامات دونالد ترامپ و حلقه اطرافیان و نزدیکان رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در رابطه با حادثه بی‌سابقه ۶ ژانویه در حمله به ساختمان اصلی کنگره مشخص کند. اگر نقش دونالد ترامپ در آشوب‌های ۶ ژانویه به اثبات برسد، او تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

هفته پیش نیز کمیته تحقیقات کنگره در بررسی پرونده‌های مربوط به حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه اعلام کرد: «شواهد و اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ ممکن است با همکاری برخی نزدیکانش برای بر هم زدن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ دست به یک سری اعمال جنایتکارانه و یا تقلب زده باشد.»

اعضای کمیته تحقیقات گفته‌اند ممکن است مدارک و اسنادمرتبط را به دادگستری آمریکا ارجاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار