توسعه یک باکتری برای مقابله با عوارض آنتی بیوتیک‌ها

محققان در حال کار روی باکتری‌هایی هستند که می‌توانند از روده شما در برابر آنتی بیوتیک‌ها محافظت کنند.

آنتی بیوتیک‌ها یا همان چرک خشک کن‌ها، در موارد بسیاری به کمک انسان‌ها آمده اند، اما همین آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند میکروب‌های مفید را نیز که در روده وجود دارند، از بین ببرند و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کنند.

اما در مطالعه‌ای که به تازگی در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شد، مشخص شد که تلاش محققان به نتیجه رسیده و دستاورد آن‌ ها می‌تواند در مقابله با عوارض آنتی بیوتیک‌ها مفید بوده و کاربرد داشته باشد.

محققان موسسه Wyss، دانشگاه هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست، با همکاری یکدیگر، یک سویه از باکتری‌ ها را اصلاح کردند که اغلب در تولید پنیر استفاده می‌شود و می‌تواند آنزیمی را که بتالاکتام را تجزیه می‌کند، تولید کند.

در مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که باکتری‌های آن‌ها، به طور قابل‌توجهی آسیب آنتی بیوتیک به میکروب‌های روده را کاهش داده و این امکان را می‌دهد تا پس از سه روز، آسیب‌ها به طور کامل بهبود یابند.

باکتری ها

ا Andrés Cubillos-Ruiz، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: "ما اکنون بر ارائه این درمان به بیماران تمرکز می‌کنیم و در حال نهایی کردن طراحی یک کارآزمایی بالینی مؤثر، کوتاه و ارزان هستیم. "


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.