ادامه رکوردشکنی کرونا در چین

شانگهای متعهد شد ناقضان قرنطینه کرونایی را مجازات کند

با ادامه روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا در شانگهای، نهاد‌های امنیتی اعلام کردند با افرادی که قرنطینه را نقض می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد.

شانگهای، پایتخت تجاری چین امروز (چهارشنبه) هشدار داد با هرکسی که قوانین قرنطینه کووید-۱۹ را نقض کند به شدت برخورد خواهد شد؛ چرا که تعداد موارد ابتلا به کرونا به بیش از ۲۵ هزار نفر در روز رسیده است.

به گزارش رویترز، اداره پلیس شهر محدودیت‌های رفت‌و‌آمد را مشخص کرده و از مردم خواسته «همگی با شیوع کرونا مبارزه و برای یک پیروزی زودهنگام با یکدیگر همکاری کنند». این اداره در بیانیه‌ای گفته است: «ارگان‌های امنیتی عمومی با افرادی که از مفاد این اخطار تخلف کنند، طبق قانون برخورد خواهند کرد و اگر مصداق جرم باشد، طبق قانون مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت».

پلیس شانگهای تردد خودرو‌ها را ممنوع اعلام کرده است. هرچند خودرو‌هایی که موظف به اقدامات مربوط به پیش‌گیری از کرونا یا انتقال افراد به بیماستان هستند از این قاعده مستثنی شده اند. مقامات همچنین به مردم هشدار دادند در حالی که میلیون‌ها نفر در خانه‌های خود محبوس هستند و برای دستیابی به لوازم روزانه تلاش می‌کنند، از انتشار اطلاعات نادرست یا جعل گذرنامه‌های جاده‌ای یا سایر گواهی‌های ترخیص خودداری کنند.

 شانگهای دیروز ۲۵ هزار و ۱۴۱ مورد جدید کرونای بدون علامت را ثبت کرده که نسبت به روز قبل از آن ۲۲ هزار و ۳۴۸ مورد افزایش یافته و موارد علامت‌دار نیز از ۹۹۴ به ۱۱۸۹ مورد افزایش یافته است.

اقدامات سختگیرانه شانگهای با هدف حذف زنجیره انتقال کرونا، در اقتصاد جهانی انعکاس یافته و تحلیلگران هشدار می‌دهند این اقدامات نه تنها به گردشگری آسیب می‌زند، بلکه بر زنجیره‌های تأمین در سراسر بخش‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. حداقل ۱۱ شرکت تایوانی که عمدتاً قطعات الکترونیکی می‌سازند امروز اعلام کردند به دلیل اختلال در مبادلات با چین، تولید خود را متوقف می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار