انصارالله: نفتکش‌های ما در توقیف متجاوزان است

انصارالله یمن اعلام کرد که سازمان ملل اقدامی برای رسیدگی به کشتی صافر نکرده و نفتکش‌های آنان همچنان در توقیف متجاوزان است.

جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه سازمان ملل تاکنون طرحی برای ترمیم و رسیدگی به نفتکش صافر در غرب این کشور ارائه نکرده است، نسبت به عواقب آن هشدار داد.

به گزارش خلیج الجدید، ابراهیم السراجی، رئیس کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه تعمیر نفتکش صافر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «با وجود گذشت بیش از یک ماه، سازمان ملل اقدامی طبق مفاد مندرج در تفاهم نامه مربوط به نفتکش صافر را انجام نداده است. در تفاهم نامه مقرر شده بود که سازمان ملل یک برنامه عملیاتی را آماده کند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.»

السراجی تاخیر در رسیدگی به این نفتکش را نشان از تعهد نداشتن سازمان ملل نسبت به آنچه تفاهم شده، دانست و هشدار داد که نفتکش صافر در وضع بدی قرار دارد و لازم است که برای جلوگیری از فاجعه احتمالی در دریای سرخ، هرچه سریعتر راهکاری اندیشیده شود.

از سوی دیگر نیز عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن در توئیتی نوشت که کشتی «کورنیت» که متعلق به کارخانه‌های بخش خصوصی و حامل ۲۰ هزار تن ماده گازوئیل است، وارد بندر الحدیده شده اما این کشتی جزو کشتی‌هایی نیست که در توافق آتش بس از آن‌ها نام برده شده است و در مقابل، کشتی «دیتونا» را که حامل گازوئیل اضطراری و مختص مصارف عمومی است، با وجود نیاز مبرم به آن، همچنان در توقیف کشور‌های متجاوز قرار دارد.

چندی پیش محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد گروه انصارالله توافقنامه‌ای را با سازمان ملل برای تخلیه نفتکش صافر امضا کرده است. این نفتکش در حال تجزیه است و خطر نشت ۱.۱ میلیون بشکه نفت خام سواحل یمن را تهید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار