انصارالله: حال و آینده یمن در داخل کشور تعیین می‌شود

سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد که حال و آینده یمن در داخل کشور تعیین می‌شود نه خارج از آن.

 محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت صنعا در پی تشکیل شورای ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که حال و آینده یمن در داخل این کشور تعیین می‌شود و هر فعالیتی خارج از مرز‌های آن بازی‌های سرگرم کننده توسط کشور‌های متجاوز است.»

به گزارش المسیره، او در ادامه اظهار کرد که راه رسیدن به صلح و توقف جنگ، توقف محاصره و خروج نیرو‌های خارجی است. در غیر این صورت صرفا تلاشی بیهوده برای سازماندهی مجدد مزدواران و گسترش و تقویت آن‌ها بیش از پیش است.

این مقام یمنی در انتها تاکید کرد که مردم یمن در اقدامات غیرقانونی در خارج از کشور خود توسط نهادهای فاسد شرکت نمی‌کنند و هیچ اهمیتی قائل نیستند.

پیش از این محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن انتخاب رشاد محمد العلیمی به سمت رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن پس از کناره‌گیری عبد ربه منصور هادی را عجیب توصیف و دلیل انتخاب العلیمی را وابستگی او به آمریکا عنوان کرده بود.

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن امروز (پنجشنبه) گفت که «علی محسن الاحمر»، معاون رئیس جمهور را برکنار کرده و اختیارات خود را به شورای ریاست جمهوری که وظایف رهبری را انجام خواهد داد، تفویض کرده است.

شورای رهبری متشکل از یک رئیس و هفت معاون، توسط رشاد العلیمی، یک مقام امنیتی که در دوران ریاست جمهوری سابق وزیر کشور بود، رهبری خواهد شد. العلیمی که مشاور هادی بوده از حمایت عربستان برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار