ارتقای شاخص‌های امنیت اولویت دستگاه قضا در آذربایجان غربی است

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مقابله جدی و مبارزه قاطع با مولفه های ایجاد ناامنی و ارتقای شاخص‌های امنیتی، از اولویت‌های اصلی دستگاه قضا در کشور و به تبع آن، این استان است.

ناصر عتباتی  در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب تکاب گفت: قُضات دادگستری با بهره گیری از همه ظرفیت ها، زمینه های ایجاد نا امنی روانی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سوء جریان ها را شناسایی کرده و با افراد مخلّ برخورد کنند.

به گفته عتباتی ، سال گذشته ۲۹ پرونده قتل عمد در استان به صلح و سازش ختم شد، و قاضی ها با همکاری و تعامل با بزرگان و معتمدان شهرها و استفاده از حلقه های جهادی صلح و سازس فرهنگ مصالحه را ترویج و نهادینه کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:اقدام به موقع و فرصت شناسی در دستگاه قضا بسیار مهم است و کادرهای اداری و قضایی باید با صبوری و شکیبایی حرمت و کرامت مراجعان به شعبه های دادگستری و دادسراها را رعایت کرده و خدمت به مردم را سرلوحه قرار دهند.

عتباتی می گوید: سال گذشته ۲۰هزار و ۹۰۰ پرونده به شعبه های مختلف دادگستری تکاب وصول شده که بیش از ۲۰هزار و ۷۰۰ پرونده مختومه شده و باید اطاله روند تحقیقات و دادرسی در تکاب با تمرکز بر پرونده های قدیمی رفع شود.

او گفت:سرمایه گذاری در بخش منابع خدادادی و معادن و نیروی انسانی و تولید ثروت دانش بنیان برای توسعه تکاب ضروری است از این رو فعالیت معادن در این شهرستان باید معطوف به پرهیز از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری باشد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:معادن تکاب باید به صورت قاعده مند و با پرداخت همه حقوق قانونی و رعایت پیوست های زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند و مسوولان این شهرستان از جمله فرماندار مانع از خام فروشی مواد معدنی در تکاب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.