اتصال ۸۸ روستای کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی در سال گذشته

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: پارسال در مجموع ۸۸ روستا و ۲۶۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد.

احمد فعله‌گری گفت: اکنون یک هزار و ۴۸۰ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار است، اظهار داشت: سال گذشته ۲۲ هزار مشترک جدید گاز در بخش شهری و روستایی جذب شدند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: پارسال در مجموع برای گازرسانی به روستاها، واحد‌های تولیدی و صنعتی، تعمیر، نگهداری و مقاوم سازی شبکه، ارتقای ظرفیت و تقویت زیرساخت‌های این شرکت، حدود هفت هزار میلیارد ریال هزینه شد.

او می گوید: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۵۸ روستای استان در دست اجرا و ۶۰ روستا در حال انجام مناقصه و واگذاری است.

فعله‌گری می گوید: سال قبل بیش از تعهدات خود در زمینه گازرسانی عمل کردیم و با وجود اینکه گازرسانی به"کوخ" (مناطق مسکونی که چند خانوار در کنار هم زندگی می‌کنند و جزو تقسیمات کشوری نیست) در بانه جزو تعهدات این شرکت نیست، اما تاکنون حدود ۵۰ مورد این سکونتگاه‌ها، از گاز بهره‌مند شده و عملیات گازرسانی به ۸۰ مورد نیز در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با وجود سختی عملیات گازرسانی به اغلب روستا‌های شهرستان بانه و مریوان و هزینه بالای آن نسبت به دیگر نقاط کشور، گاز تا روستا‌های صفر مرزی استان نیز رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.