رکورد دوباره کرونا در انگلیس:

از هر ۱۳ انگلیسی یک نفر به کرونا مبتلا شده است

در پی افزایش مجدد تعداد مبتلایان در انگلیس طی هفته گذشته از هر ۱۳ نفر، یک نفر ویروس کرونا مبتلا شده است.

بر اساس آخرین آمار آژانس رسمی آمار انگلیس، شیوع کووید-۱۹ در این کشور به سطوح بی سابقه‌ای رسیده است، به طوری که در هفته گذشته تقریبا از هر ۱۳ نفر یک نفر به این ویروس آلوده شده است.

به گزارش نشریه انگلیسی هیل، دفتر آمار ملی اعلام کرد که حدود ۴.۹ میلیون نفر در هفته منتهی به ۲۶ مارس به ویروس کرونا مبتلا شده اند، در حالی که در هفته قبل از آن تعداد ۴.۳ میلیون نفر ثبت شده بود.

گفته می‌شود زیرسویه BA.۲ امیکرون، نوع غالب در انگلیس است. میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر در این کشور دوباره در حال افزایش است، اگرچه تعداد افرادی که بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند در مقایسه با اوایل امسال هنوز نسبتاً کم است. با این وجود، آخرین تخمین‌ها نشان می‌دهد که افزایش سریع مبتلایان جدید از اواخر فوریه شروع شده و تا ماه مارس ادامه داشته است.

استفان گریفین، دانشیار پزشکی دانشگاه لیدز در همین راستا گفت: «واکسن‌های ما عالی هستند، اما گلوله‌های نقره‌ای نیستند و نباید بار عمده کووید را به تنهایی تحمل کنند».

جیمز نیسمیت، استاد زیست شناسی در دانشگاه آکسفورد نیز گفت: معتقد است به جز افرادی که کاملاً محافظت شده یا مستعد ابتلا به ویروس نیستند، اکثر مردم این کشور احتمالاً تا تابستان به نوع BA.۲ مبتلا می‌شوند.

همچنین سازمان جهانی بهداشت امروز از جهش جدید ویروس کرونا به نام «XE» خبر داد. گفته می‌شود این نوع جدید ۱۰ درصد بیشتر از زیرسویه قبلی قابلیت انتقال داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار