پایان محدودیت‌های کرونایی در ایتالیا

مقامات بهداشتی ایتالیا از لغو محدودیت‌ها و وضعیت اضطراری مرتبط با کرونا در این کشور خبر دادند.

براساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی، رم دو سال پس از اعلام وضعیت اضطراری بیماری همه گیر کرونا و پس از تمدید‌های فراوان، به طور رسمی به وضعیت اضطراری پایان داد. تاکنون ۱۴.۵ میلیون مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که ۱۳.۱ میلیون نفر از این تعداد بهبود یافته و بیش از ۱۵۹ هزار نفر فوت شده اند.

از اول آوریل تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین تا ۱۰ دی ۱۴۰۱)، این کشور می‌تواند به تدریج محدودیت‌های باقی مانده را متوقف کند. بر اساس قوانین جدید، سیستم چهار لایه مبتنی بر کد رنگ (مناطق سفید، زرد، نارنجی و قرمز) از امروز (جمعه) دیگر اعمال نخواهد شد.

بر این اساس، اجبار به استفاده از ماسک در فضای باز و کلاس‌های درس در سراسر ایتالیا نیز حذف خواهد شد. کاربران حمل و نقل عمومی محلی از امروز دیگر نیازی به نمایش کارت سبز (مجوز عبور) نخواهند داشت، اما باید تا ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) در داخل هواپیما از ماسک استفاده کنند. افراد ۵۰ ساله به بالا نیز که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، با ارائه نتیجه منفی آزمایش می‌توانند به محل کار برگردند.

دولت ایتالیا برای اولین بار در ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ وضعیت اضطراری کرونا را اعلام کرد. از آن زمان تاکنون این وضعیت چندین بار تمدید شد.

در همین حال یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن روز جمعه اعلام کرد که این کشور اقدامات پیشگیری از کووید-۱۹ برای سفر را در آینده کاهش خواهد داد.

هایاشی خاطرنشان کرد که توکیو تعداد کشور‌هایی را که به شهروندان ژاپنی توصیه می‌شود به آن‌ها سفر نکنند از ۱۶۲ به ۵۶ کاهش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار