نماینده امارات در سازمان ملل:

ثبات در سوریه به مثابه امنیت در کشور‌های عربی است

نماینده امارات در سازمان ملل تاکید که تا ثبات در سوریه یک رکن اساسی در امنیت کشور‌های عربی منطقه است.

«لانا زکی نسیبه» امروز در اظهاراتی در سازمان ملل تایید کرد هیچ عامل خارجی نباید در امور داخلی سوریه دخالت کند و ثبات سوریه رکن اساسی امنیت کشور‌های عربی است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نماینده امارات در سازمان ملل در خصوص سوریه ادعا کرد: امارات معتقد است که نیاز فوری به یافتن راه حل‌های ملموس و موثر برای پایان دادن به بحران در سوریه با اتخاذ رویکردی عملی و منطقی وجود دارد و در چارچوب جهت گیری کلی ما برای یافتن راه حل‌های دیپلماتیک برای بحران ها، بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) به کشور من سفر کرد.

هفته گذشته در سفری که به زعم خیلی از کارشناس‌ها و مقامات غافل‌گیر کننده بود اسد بعد از ۱۱ سال به امارات سفر کرده و با سران این کشور دیدار کرد. در این دیدار همچنین حفظ تمامیت ارضی سوریه و خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور و نیز حمایت سیاسی و انسانی از سوریه و مردم آن به منظور دستیابی به راهکار مسالمت آمیز برای تمام چالش‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

محمد بن زاید، ولیعهد امارات خطاب به اسد اعلام کرد سوریه رکن اصلی از ارکان امنیت کشور‌های عربی است و امارات به تقویت همکاری با این کشور در راستای تحقق مطالبات مردم سوریه برای توسعه و برقررای ثبات اهتمام دارد.

شایان ذکر است این سفر پس از سفر وزیر خارجه امارات به سوریه انجام شد که دال بر آغاز مرحله تقویت روابط دو جانبه است که نشان میدهد امارات از موج آمریکایی در راستای بکارگیری دولت‌های عربی برای فشار بر دمشق، سرپیچی کرده است. امارات امروز از سوگیری تندروانه در سایه بحران اوکراین خودداری کرده و راه میان دمشق و ابوظبی را باز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار