راه اندازی ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی نوروزی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی در قالب ۱۱ نمایشگاه در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در سراسر این استان راه اندازی شده است.

جلیل جباری گفت: هنرمندان و صنعتگران استان تولیدات متنوع خود را در قالب بازارچه ها و در حاشیه اماکن تاریخی در معرض دید و فروش مسافران و میهمانان نوروزی می گذارند.

او می گوید: همچنین در این غرفه ها علاوه بر نمایش صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی، سوغات و محصولات طبیعی مناطق مختلف استان نیز در معرض دید و فروش علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ در نظر داریم برای شهرهای بزرگ و گردشگرپذیر از جمله مهاباد، ارومیه، ماکو، خوی و بوکان اتوبوس های گردشگری ویژه مسافران با همکاری شهرداری ها برای جابه جایی رایگان آنان در ایام تعطیلات و بازدید از اماکن دیدنی راه اندازی کنیم.

جباری گفت: با توجه به رکود ۲ ساله صنعت گردشگری به دلیل شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شود نوروز ۱۴۰۱ نقطه عطفی در این حوزه باشد.

او می گوید:میزان اقامت در مراکز اقامتی و هتل‌های استان در سال جاری ۱۲۰ هزار نفر ثبت شده، حال آنکه قبل از شیوع کرونا این تعداد بیش از ۸۰۰ هزار نفر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.