آمریکا زندانیان داعش را در سوریه به مقصدی نامعلوم منتقل کرد

ارتش آمریکا با انتقال آخرین دسته از زندانیان تکفیری به مکانی نامعلوم، یکی از زندان‌های مخصوص تروریست‌های داعش در شرق سوریه را تخلیه کرد.

منابع محلی آگاه به «اسپوتنیک» گفتند که ارتش آمریکا و شبه نظامیان وفادار به آن در نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد)، با انتقال آخرین دسته از زندانیان خود به مکانی نامعلوم، یکی از زندان‌های مخصوص تروریست‌های داعش در شرق سوریه را به طور کامل تخلیه کرد.

این منابع فاش کردند که آخرین گروه از زندانیان که شامل ۴۰ عضو این سازمان تروریستی است، از زندانی در حومه شهر نفتی الشدادی در جنوب استان الحسکه که  بزرگترین پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در این استان قرار دارد، تخلیه شدند.

این منابع گفتند که زندان مذکور در منطقه کتیبه الهجانه در نزدیکی چاه نفت و در روستای «کبیبه» در جنوب شهر «الحسکه» واقع شده است و تعداد زیادی زندانی، بالغ بر ۱۱۰۰ نفر، از جمله سرکردگان سابق و رده‌ بالای گروه تروریستی داعش را در خود جای داده بود.

در همین حال برخی منابع محلی اعلام کرده اند آمریکا قصد دارد زندانیان داعشی در شمال شرق این کشور را به جنگ در اوکراین اعزام کند.

قبلا یک کارشناس مسائل امنیتی راهبردی سوریه، اعلام کرده بود که آمریکا از پایگاه‌های نظامی خود در دو طرف مرز عراق و سوریه برای جلوگیری از تقویت روابط بین دو کشور و ایجاد ناآرامی و ناامنی در این مرز‌ها و برای جلوگیری از ارتباطات زمینی و مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور و مردم استفاده می‌کند.

این کارشناس اظهار داشت که آمریکا در حال تلاش برای ایجاد حصار امنیتی تروریست‌ها در پایگاه‌های خود در مرز عراق و سوریه است و اقدامات تروریستی واشنگتن از طریق زمین و هوا در دو طرف مرز دو کشور بهترین گواه بر این است که پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی به ویژه پایگاه نظامی آمریکا التنف به پایگاهی برای تولید، آموزش و صدور تروریسم به عراق، سوریه و کل منطقه تبدیل شده است.

چندی پیش از این حدود ۱۰۰ تروریست داعش برای آزادی زندانیان داعشی به زندان غویران واقع در شمال شرق سوریه حمله کرده‌اند که طی آن ۷۷ عنصر داعش، ۳۹ نظامی کُرد و همچنین هفت غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا یک دولت تروریسم و توریسم پرور است.
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
تا امریکا وجود داره داعشم وجود داره و این دو تا لازم و ملزوم یکدیگه اند
آخرین اخبار