واریزحقوق دولتی معادن در استان‌ها به خزانه معین استان

نماینده ورزقان گفت : با پیشنهاد اینجانب که در مجلس تصویب و نهایی شد ،۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در شهرستان‌های دارای معادن از سال آینده هزینه خواهد شد.

الهوردی دهقانی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تاکید براینکه طبق قانون و مصوب مجلس حقوق دولتی معادن در استان‌ها به خزانه معین استان واریز می‌شود،گفت:ازحقوق دولتی ۱۵ درصد آن برای زیرساخت‌ها در شهرستان‌های دارای معادن از سال آینده هزینه خواهد شد که نقش مهمی در توسعه و آبادانی مناطق در استان خواهد بود.

وجود معدن مس سونگون ورزقان را یکی از منابع مهم خدادای در شهرستان و استان است.

برای امسال حقوق دولتی مس سونگون یک هزار میلیارد تومان است که درسال ۱۴۰۱ چهار برابر خواهد شد و ۶۰۰ میلیارد تومان آن طبق قانون باید برای آبادانی و رفاه و زیرساخت‌ها در شهرستان ورزقان هزینه شود.

سالانه ۲۰ هزارمیلیارد تومان درآمد خالص شرکت مس از تنها از مس سونگون ورزقان است که متاسفانه درمقابل آن هیچ کمکی به استان و شهرستان نمی‌شود

اگر ۲۰ هزار میلیارد تومان فقط در بانک‌های استان از این طریق وجود داشته باشد پشتوانه مالی بزرگ برای توسعه صنایع دیگر در استان از طریق پرداخت تسهیلات خواهد بود که خوشبختانه مسئولین استان ومجمع نمایندگان استان در تلاش هستند این کار در استان تحقق یابد و شاهد توسعه صنعت مس وصنایع دیگر در استان باشیم.

برچسب ها: حقوق ، مس سونگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار