رعیتی فرد:

مزد منطقه‌ای مهاجر فرستی را افزایش می‌دهد

معاون روابط کار گفت: مزد منطقه‌ای هم تبعات اقتصادی و هم سیاسی دارد و ممکن است باعث مهاجر فرستی شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۴۰ سال اخیر مزد همیشه به شکل حداقلی و ملی اجرا شده است.

به گفته رعیتی فرد، بر اساس نتایجی که در تحقیقات کشورهایی که مزد منطقه‌ای را اجرا می‌کنند به دست آمد آن‌‌ها یک حداقل مزد مشخص کردند و بعد در برخی مناطق به آن ضریب دادند.

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار حقوق و دستمزد کارگران باید برای صنایع و مناطق مختلف متفاوت تعیین شود و حداقل مزد به تمام کارگران پرداخت شود.

طبق مصوبه شورای عالی کار دستمزد کارگران برای ۱۴۰۱ حدود ۵۷ درصد افزایش یافت و حداقل مزد به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
پس از سالها کاستی و کندی، دولتی را دیدم که به موقع و با ارقام نسبتاً مناسب حقوق و دستمزد سال آینده جامعه کارگری را محاسبه نموده است. حال در کمال تعجب خبری را از زنگنه رییس کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس شنیدم که اظهار کرده مجلس باید در این موضوعات مداخله و ورود کند!!! ظاهراً پیامهای گروه کارفرمایی به این آقایان ارسال شده است! ولی در هر صورت مطلب اینست که اولاً چه ضرورتی به این مسئله هست و مگر قانون مراحل و مبادی ذیربط را تعیین ننموده است؟ ثانیاً مجلس چرا در مورد دیگر مسایل جامانده کارگری ورود نمی کند؟ چرا به موضوع بدهی هنگفت دولت به تامین اجتماعی سرک نمی کشید؟ چرا همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی را قلم می گیرید؟ چرا در مدیریت و مفاسد شرکتهای زیر مجموعه تامین اجتماعی حضور موثر ندارید؟... و دهها چرای دیگر که می تواند مجلس را شرمنده کم کاری خود در این مقوله ها بنماید. در یک کلام کارگران و بازنشستگان تامین از طلا بودن پشیمان گشته اند و اگر شما مجلس محترم آنها را راحت بگذارید، خود مرحمتن به مس بودن راضی هستند.
آخرین اخبار