وزیر بهداشت دستور خرید واکسن ایرانی نورا را صادر کرد

مدیر علمی پروژه واکسن کرونای نورا گفت: پیش بینی می‌شود ۵ میلیون دوز از این واکسن خریداری و به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شود.

جعفر سلیمیان، مدیر علمی پروژه واکسن کرونای نورا گفت: تا کنون ۵ میلیون دوز از این واکسن تولید شده و آماده تحویل به وزارت بهداشت است.

به گفته وی؛ مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه واکسن نورا ۳ روز پیش صادر شده است و واکسن نورا اواخر فروردین ۱۴۰۱ در سبد واکسیناسیون عمومی قرار می گیرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
خداقوت اما گلگی هست چرا این واکسن توی همین اسفندماه وارد شهرستان ها نشد واقعا؟!
بنده بیش از 2ماهه که از نوبت دوز سومم گذشته یعنی بیش از 5ماه پیش دوز دوم را هم به اجباار(به دلیل موجود نبودن برکت در آبادان موقع دوز اولم) سینوفارم زدم گذشته و هرکااار هم کردم برای دوز سوم قبول نکردن بهم برکت بزنند و میگفتن تداخل داره و با اینکه میگفتم من خودم عوارضش رو به عهده میگیرم و تعهد هم میدم ولی بازم قبول نکردن و منم راضی نشدم برای دوز سوم جز برکت چیز دیگه ای بزنم و کلا بیخیالش شدم...
از زمانی که شنیدم برادران زحمتکش سپاه واکسن نورا که کاملا ایرانی هست و دخالت کشور غریبه ای در تولیدش نشده رو برای تزریق سراسری فرستادن و برای دوز سوم هم تاییدش کردن تقریبا یکماهه که هرروز دارم میرم مرکز بهداشت آبادان سوال میکنم آیا واکسن نورا آوردن بالاخره یا ن:((
دقیقا دوهفته دیگه میشه 6ماه که از تزریق دوز دومم(که اونم به اجبار زدم چون به جز محصول کاملا تولید داخلی به هیچ کدام دیگر اعتمادی ندارم) گذشته و کماکان منتظر نورا هستم و یا حداقل اجازه ی تزریق برکت برای دوز سوم کسانی که سینوفارم بودند(
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بصورت اضطراری و داوطلبانه قابل تزریقه ؟؟// خوب چنین واکسنی که هیچ تضمینی برا سلامت نداره و تائیدیه بهداشت جهانی را هم نداره چرا دستور خرید دادن ؟؟// چون سپاه ساخته ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
l
۱۷:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز لطفا اول کمی تحقیق کنید بعد اظهارنظر و قضاوت کنید..
از همان مرحله و دوز اول به 70 داوطلب در آلمان هم این واکسن زده شده و همواره طی این 2سال فرایند ساخت و تولیدش کاملا مستقیم و مرحله به مرحله اول از تست حیوانی شروع و تا 3دوز را بیش از ده ها هزارداوطلب در مناطق مختلف دریافت کردند و تاییدیه سازمان جهانی بهداشت هم گرفته شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه مافياي دارو دست از سر كشور بر نميدارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
وزيري كه خودش عضو هيات علمي دانشگاه بقيه ا... است متاسفانه مشخص است كه از همكاران خودش واكسن ميخره. واكسني هنوز وضعيتش مشخص نيست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
نورا وضعیتش مشخص نیست؟؟؟؟ رسما سوختی؟؟؟؟ اگه فایزر یود چی میگفتی؟؟؟؟فقط خودت جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
مشخص نیست؟؟؟؟ خیلی خری، در ضمن اینو سپاه ساخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
۱۱:۰۵۲۰ اسفند ۱۴۰۰
خوب به احمق بالا و بي شعور بزرگ
بيمارستان بقيه ا... براي سپاه است. و واكسن نورا هم چرت است. كرونا تمام شده سپاه واكسن ساخته.
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۷:۲۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
جناب تعصبی نامحترم وقتی ازچیزی اطلاع نداری همینجوری نیا از روی تعصب بیجا و ذهن آلوده ای که برات ساختن و داری نظر بده...آغاز تولید این واکسن ازهمون سال 98 شروع شد منتها چونکه اولین واکسن کاملا داخلیی بود که با فرمول پرتوئین نوترکیب ساخته میشد سخت گیری های وزارت بهداشت خیلی بهش زیاد بود و همچنین پروسه و مراحل گرفتن مجوز بهداشت جهانی هم بهش اضافه شد و به همین دلیل متاسفانه کمی دیرتر از واکسن های دیگر در دسترس عموم قرارگرفت..
بعدشم کسی شمارو مجبور به زدن این واکسن و حتی کلا واکسن نکرده شما نزن که فکرمیکنی کرونا تمام شده...!!! ما میزنیم شما حتمااا نزن واقعا حیف حاصل دسترنج هموطنان ایرانی و تولید وطنی که بخواد حرام و وارد شما بی عقل تعصبی نادان بشود..
خوشحال شدیم که فهمیدیم شما و امثالهم این واکسن را نمیزنید چون اینجوری خلق الله لایق بیشتر میرسد..
شما برو همون آسترازتو تزریق کن و دلت به تاییدیه و حرف های بین الملل خوش باشه ولی روز موعود فرامیرسه که مشخص میشه چه ویروس هایی همانند خودکرونا وارد بدن انسان های فریب خورده ی خودشان کرده اند هرچند که تا الانم مشخص و ثابت شده که تمام جهش های قدیم و جدید کرونا از طریق همین واکسن های به ظاااهر(عالی ترین ها در جهان) به مردم تزریق و داده شده..
خوشحال باش شماهم:)
ما که منتظر نورا میمونیم برای دوز سوم ان شاءالله شما هم شاد باش که مشخص نیست چه ویروس بدتر از کرونایی رو تزریق کردید
یاعلی
آخرین اخبار