۱۳ روز گذشت؛

تعلل وزارت بهداشت در انتشار آمار کرونایی‌ها ادامه دارد!

به گفته متخصصان اطلاع رسانی در شرایط بحران و اپیدمی‌ها اصولی دارد که بر اساس نیاز مردم باید به طور صحیح انجام شود.

پس از گذشت حدود دو سال از شیوع بیماری کرونا هنوز آماری رسمی درباره این که چند درصد بستری شدگان و فوتی‌های کرونا واکسن زده یا نزده اند، توسط وزارت بهداشت منتشر نشده است.

البته محمد هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره گفته بود:" از ٢ ماه پیش خبرنگاران به دنبال این آمار بوده اند؛ اما این که چند درصد فوت شدگان کرونا واکسینه شده اند، نیازمند انجام پروژه تحقیقاتی بوده و این پروژه آغاز شده است. هر زمان مطالعات به نتیجه برسند، نتایج را در اختیارتان قرار می‌دهیم."

با گذشت ۱۳ روز از وعده سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت، همچنان آماری در این زمینه منتشر نشده است. البته با تعلل وزارت بهداشت در جمع آوری و انتشار آمار، دانشگاه علم پزشکی قم در انتشار آمار پیش قدم شد.

محبی، رئیس مرکز بهداشت قم گفت: " از ۹۲ فوتی اخیر کرونایی در قم، ۶۲ درصد آن‌ها واکسن نزده و هشت درصد سه دوز واکسن زده بودند که نیمی از این هشت درصد، کمتر از ۲ هفته از زمان تزریق و اثربخشی دوز سومشان گذشته بود. فوتی‌های کرونایی که سه دوز واکسن تزریق کرده بودند، اغلب بالای ۷۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای بودند."

عشرتی،  اپیدمیولوژیست گفت: در شرایط بحرانی و اپیدمی‌ها اگر داده و اطلاعات نداشته باشیم، نمی توانیم برای کنترل و آینده بیماری برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

او معتقد است که آمار و اطلاعات برای کارشناسانی مانند اپیدمیولوژیست‌ها مثل گوشی پزشکی است؛ اگر این اطلاعات نباشند، کاری انجام نخواهد شد.

او گفت: دستگاه‌های متولی باید اطلاعات و آمار را در اختیار مردم قرار دهند؛ زیرا در غیر این صورت افراد به دنبال خبر‌های نادرست مانند شایعات، صحبت های درگوشی یا فضای مجازی غیر مطمئن خواهند رفت. دستگاه‌های متولی باید به موقع در زمینه موارد ذی ربط اطلاع رسانی کنند.

به گفته این اپیدمیولوژیست اگر اخبار در زمان مقرر به مردم و به ویژه کارشناسان اطلاع رسانی نشود، احتمال انتشار خبر‌های نادرست در فضای مجازی وجود دارد که نشر این گونه مطالب به صلاح کشور و مردم نخواهد بود.

منتشر نشدن آمار و البته اهمیت انتشار آن، در حالی است که مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی کرونا گفته بود: "اهتمامی برای انتشار اطلاعات درباره اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از بستری و فوت ناشی از کرونا در وزارت بهداشت نیست. نتیجه آن، این است که واکسیناسیون دوز دوم از دوز اول فاصله دارد؛ چند میلیون نفر نوبت دوز دوم آن‌ها رسیده و دوز دوم را تزریق نکرده‌اند؛ چند میلیون نفر هم که نوبت دوز سوم آن‌ها رسیده، دوز سوم تزریق نکرده‌اند."

به گفته یونسیان، قسمت اعظم مردم معاند و معارض واکسن نیستند و به گفته‌های دانشمندان و مسئولان بهداشتی اعتماد دارند؛ اما وقتی اطلاعاتی داده نمی‌شود، دچار تردید می‌شوند.

البته علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور هم گفته بود: "حق مردم است که بدانند افراد بستری شده کرونایی در رده سنی مختلف چه واکسن‌هایی تزریق کرده‌اند و گزارش‌های خام پس از تحلیل اطلاعات منتشر شود."

بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت معتقدند انتشار این گونه آمارها به اعتماد عمومی و سرعت‌گیری واکسیناسیون در دوز سوم، کمک می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
با سلام
لطفا باشگاه خبرنگاران جوان در مورد علت حذف مکانهای مخصوص مردانه واکسیناسیون کرونا در کرج هم خبری تهیه کنند. در مراکز واکسیناسیون قم، امر تزریق زنانه و مردانه کاملا رعایت میشه، چرا در شهر بزرگی مثل کرج نباید حتی یک مرکز مخصوص مردان وجود داشته باشه...
از دلایل عدم ترقیب مردم از جمله بنده برای تزریق دوز سوم، کاهش تعداد مراکز واکسیناسیون و بازه زمانی باز بودن آنها، نبود واکسنهای دلخواه در دسترس، اختلاط بین مرد و زن در مراکز و حذف پایگاههای تزریق مردانه و سرانجام عدم تبیین درست در دوز سوم با توجه به نتایج تزریقات دو دوز قبلی از طرف مسئولان مربوطه است...
با تشکر موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
در مستند طراحی کووید که شبکه سه پخش کرد و در تلوبیون نیز هست میگفت که ویروس کرونا توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس و دکتر فائوچی و بنیاد راکفلر و پنتاگون و چین به صورت دست ساز درست شد و سه ماه قبل از شروع در ووهان چین برنامه ریزیها انجام و هماهنگ شد اون وقت دکتر مردانی و دکتر مرندی و وزیر بهداشت مو به مو نظرات و دستورات دکتر فائوچی که خودش جزو سازندگان این ویروس هستند رو ملاک عمل قرار میدن یعنی دبلیو اچ او و دکتر فائوچی خودشون ویروس رو به جون مردم می‌اندازند خودشون برای مردم پروتکل میزارند و خودشون واکسن میسازند و مسئولان وزارت بهداشت پروتکل‌ها و واکسن رو از خود ویروس سازها میگیرند و با اجبار و بدون پذیرش هر گونه مسئولیتی در قبال عوارض واکسن مردم رو مجبور به زدن واکسن‌های اضطراری که هیچکس مسئولیت اونو نمی‌پذیره میکنند خیلی از کشورها که کاری به پروتکلهای دبلیو اچ او ندارند آمار مبتلایان و فوتیها بسیار پایین هست و خیلی از کشورهای اروپایی و بقیه واکسن اجباری و ماسک اجباری رو لغو کردند تو ایران از اونها هم متعصبتر شدتد و به شدت به مردم فشار میارند که واکسن بزنید تا از حقوق خدادایتان بتوانید استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
به whoی اجنبی مدام آمار میدهند اما هموطنان خود را مَحرم نمیدانند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
داشتن آمار و بررسی عوارض واکسن از ابتدای ورود کرونا به کشور از وظایف الزامی وزارت بهداشت بوده است چرا وزیر بهداشت به دلیل کوتاهی در وظایف خود استیضاح نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
داشتن آمار و بررسی عوارض واکسن از ابتدای ورود کرونا به کشور از وظایف الزامی وزارت بهداشت بوده است چرا وزیر بهداشت به دلیل کوتاهی در وظایف خود استیضاح نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
چگونه است که برای اعمال فشار بر مردمی که واکسن نزده اند همه سامانه ها به هم متصل شده اند ولی برای داشتن امار راهکاری وجود ندارد؟ احتمالا قرار است دستی بشمارند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آمار باید بوسیله افراد بی طرف بررسی شود چون وزارت بهداشت و ستاد کرونا ذی نفع هستند و بیم آن میرود که برای توجیه ادعاهای قبلی امار را تغییر دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
وزارت بهداشت گوش به فرمان سازمان بهداشت جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
وقتی شما یک قطره چشمی اشک مصنوعی تهیه میکنید، داخل جعبه اش بروشور هست و توضیح داره، چطور حاضر میشید واکسنی رو تزریق کنید که هیچی ازش نمیدونید و فقط مجوز استفاده اضطراری داره؟؟؟!!!!!!!!
Yjc خواهش میکنم نظرات رو سانسور نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
تنها داروی استنشاقی کرونا رفع فوری التهابات ریه پیشگیری سریع از پیشرفت ویروس بو کردن یک بار جوهر مورچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اگه یه درصد آمار بستری ها و فوتی های واکسن نزده بالا بود تا الآن دویست بار تو بوغ و کرنا کرده بودند و آمارش را لحظه ای اعلام میکردند اما ... انگار اوضاع به نفع واکسن نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دستکاری آمار حقیقی زمانبره شما چقدر عجولید ! وقت بدید یجوری تنظیمش کنن که همه فوت شدگان واکسن نزده باشن ببم جان
Iran (Islamic Republic of)
سهیلی
۰۰:۰۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
من خودم بخاطر کرونا بستری شدم، به محض ورود نوع و تعداد واکسن را میپرسیدند. اکثر بستری ها حداقل دو دز را زده بودند و تعداد ۳ دزی ها هم کم نبود. اکثرا ۴۰ سال به بالا بودند. مطمئن باشید واکسن جلوی مرگ ومیر را گرفته ولی واکسنهایی که ما ملت زدیم جلوی ابتلا تا ای سی یو رفتن را نمیگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
حتی نمیشه به امارشونم اعتمادکرد.من واکسن زدم بماندعوارضش که تاری دیدواختلال هورمونی بودامیکرون هم گرفتم شدیدحالاشدیدابدنم ضعیف شده دخترم واکسن نزده درحدیه سرماخوردگی خفیف گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
قبل از واکسیناسیون همین تعداد کشته میدادیم بعد از واکسیناسیون هم باز همون تعداده!!! در صورتیکه اوایل میگفتن اگر ۷۰ درصد مردم دز اول رو بزنن خیلی خیلی امار کشته ها کم میشه... الان دز سوم رو هم زدیم بازم امار همونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وزارت پزشکان درهمه موارد تعلل داره ، عیدی همه ارگانارو دادن عیدی پرستار و ندادن، افزایش حقوق اگه برا دکترا باشه چراغ خاموش و بدون پوشش رسانه ای اعمال میشه ولی پرستار فقط وعده بدون عمل . عیدی رو چرا نمیدین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر
درمورد عوارض ناشی از واکسن ها هم هیچ اطلاعاتی جمع آوری و بررسی های لازم انجام نشده.اطلاع رسانی در مورد گزارش عوارض هم انجام نمی شود.متاسفانه به نظر می رسدعوارض بعضی از واکسن‌ها واقعا زیاد است و در اطلاعات وزارت بهداشت در مورد عوارض فقط به اطلاعات سایر کشورها اشاره می شود.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
کرونا در تمام کشورها تمام شده اگه به فیلم ها و اخبارها نگاه کنید هیچ کس ماسک نمیزند و مسابقات ورزشی با تمام ظرفیت تماشاگران برگذار میشود و تمام کشور ها ی اروپایی و امریکا هیچ کس در فظای باز ماسک نمی زند وزارت بهداشت ما هم چون از ماسک و شوینده ها و الکل سود میکند نمیخواهد که کرونا را تمام شده اعلام کند و یا انکه اعلام کند چند درصد فوتی ها از کسانی بوده اند که واکسن نزده اند یا سنشان چه سالهایی بوده و یا اینکه چه بیماری های ضمینه ای داشته اند و یا اینکه چند درصدشان چه نوع واکسنی زده اند و یا فوتیها چند درصد شان بالای ۶۰ سال سن داشته اند و حتی تضفیه فاضلاب شهری توسط شرکت اب و فاضلاب و دادن ان به خورد مردم در انتشار ویروس کرونا ربط دارد
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۲۰:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ذکر چند نکته لازم هست 1- مسئولین وزارت بهداشت و ستاد کرونا تنها متخصصین کشور نیستند 2- بررسی آمار باید توسط گروهی غیر از وزارت بهداشت انجام بشه 3- یکی از دلایل این که افراد دوز دوم و دوز سوم را تزریق نکردند این هست که پس از تزریقهای اول با عوارض واکسن مواجه شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
در طبقه هفتم وزارت بهداشت درمان هر کس فهمید چه میگذرد و چه افرادی هستند میفهمید کرونایی وجود نداشته بلکه در آمدی که کرونا براشون داشته چقدر بوده....
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۹:۴۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
یه پرسش دارم لطفا پاسخ دهید:
متخصصان می گویند ۳ ماه پس از تزریق واکسن ایمنی در برابر کرونا از بین میره یعنی سطح آنتی بادی کاهش می یابد.
خب الان یه عده هستن از دوز سومشان بیش از ۳ ماه گذشته
و وزارت بهداشت هم برنامه ای برای دوز چهارم ندارد.
چطوریه ؟ دوز ۴ نیاز هست ؟ نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
کاشکی وزارت بهداشت درباره این همه نظرات متخصصین داخلی و خارجی که واکسن‌ها رو بصورت علمی نقد می‌کنند جوابهای علمی و متقنی ارائه می‌کرد که مردم متوجه موضوع بشوند به عنوان مثال به یکی از این نظرات را خدمتتان ارائه میکنم
سخنرانی دکتر رایان کول در مورد پروتئین اسپایک در درون واکسن ها: «این یک حمله سمی به جوامع است و باید متوقف شود ؛ این پروتئین اسپایک (سنبله) در درون واکسنها است که باعث وقوع حملات قلبی ؛ تنفسی ؛ مشکلات کلیوی و وقوع انواع سرطان در بدن می شود و نه بیماری کرونا »
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
کاش شمایی که واکسن زدیدومیگین عوارض داشته براتون نوعش راهم بگیدشایداون نوع خاص عوارض داشته من که تاحالاواکسن نزدم امیدوارم کروناتموم شه نیازنباه که بزنم من موندم ازیه طرف میگن آمارنداریم ولی ازطرفی میگن ۶۴درصدفوتیهاواکسن نزده تناقضی اینجامشاهده نمیشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
همه واکسنها عوارض خواهند داشت بعضی در کوتاه مدت بعضی دراز مدت چون همه واکسنها بر اساس همان ویروس دستکاری شده ساخته شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتی آقای مثلا دکتر شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس، بدون در نظر گرفتن گرفتاری مردم، مخالف سر سخت افزایش پذیرش رشته پزشکیه و از طرف دیگه برای گرم کردن هرچه بیشتر بازار کار پزشکان، طرفدار دو آتیشه افزایش جمعیته، چه طور می توان باور داشت که سیستم وزارت بهداشت خیرخواه مردمه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بگویید تعمد وزارت بهداشت در عدم انتشار آمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بله... خونواده من، خونواده برادرم، پدر و مادرم، خونواده خانمم و برادر خانمم به همراه خونواده اش و پدر خانمش و ....... همگی توی این دو سه هفته کرونا گرفتیم ولی هیچکدوم تست ندادیم. دکترها گفتن لازم نیست تست بدید چون مطمعنا کروناس
حالا هی آمار الکی بدید و مردم رو به سفر و عید تشویق کنید
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۶:۳۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
یه فامیل داریم ۴ ماه پیش دوز سوم واکسن رو زد بعد با خوشحالی اومد گفت که دیگه کرونا نمیگیره یا اگه بگیره خفیفش رو میگیره بعد الان از اون موقع تا الان ۵ بار کرونای سخت گرفته به طوری که توی خونه درازش کرده بدتر بدنش هم ضعیف شده و دیگه نمیتونه سرماخوردگی معمولی رو که به راحتی و خیلی سریع خوب میشد و اصلا احتیاج به استراحت نداشت رو درمان کنه بعدش تازه مشکلات دیگه ایی هم بهش زده که دیگه جاش نیست گفتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
توی 4 ماه 5 بار کرونا گفته؟؟؟ خب رعایت کنه که نگیره. کسی که اینقد سیستم ایمنیش ضعیفه اگه واکسن نمیزد تا الان به رحمت خدا رفته بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
از بس وزارت بهداشت به واکسن زده ها اطمینان میده که شما مصون هستین و همه بیماران و فوتی ها از واکسن نزده ها هستند باعث شده که افراد واکسن زده بارها مبتلا بشن چون هم بی احتیاطی میکنن هم واکسن تاثیری در پیشگیری و بستری شدن و مرگ و میر نداره ما هم شاهد بیماری تعداد زیادی از افراد هستیم که سه دوز واکسن را زده اند ولی چند بار مبتلا شده اند
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۶:۲۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
۱۰۰ درصد کسانی که مردند واکسن زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
افراط و تفریط نادرست است بیایید مطالبه شفافیت کنیم تا موضوع روشن شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
به نفعشون نیست نمیگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وزارت بهداشت باید داده های خود را بدون هیچ محدودیتی در دسترس محققین قرار بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اون وقت چجوری برای دلالی واکسناش دروغ بگه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
نه فقط محققی بلکه همه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتی هیچ معیارو ساختاری جهت تفکیک این آمار ( تعداد فوتی های واکسن زده بر اساس دوز ، نوع واکسن ) و افرادی که حتی یک دوز واکسن رو هم تزریق نکردند برای وزارت بهداشت وجود نداره انتظاره پاسخ گویی چی و ازشون دارید ؟ تمام آمارها طی این دو سال پاندمی بر مبنای حدس و گمان بوده و به هیچ وجه دقیق نبوده و نیست ، مگه میشه طی بازدید میدانی تعداد نفرات دقیق ماسک زده رو از ماسک نزده تشخیص داد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وزارت بهداشت و ستاد کروناش غیر علمی ترین نهادهای موجود هستند صرفا یه سری حرف مسئولینش میشه ملاک نه تفکری نه علمی هیچی فقط ملاک دلالی دارو واکسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
یکماهه دوز سوم رو زدم همش سردرد دارم سردردم مزمن شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
خدا به واکسن زده ها رحم کنه که چه بلاهایی سرشان خواهد آمد تن دادن به آزمایش این...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
حالا مثلا آمار رو اعلام کنن، راستشو میگن مگه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
کاچی بَهز هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
فکر میکنید میشه روی آمار وزارت بهداشت حساب کرد ؟! اونم وزارت بهداشتی که بی طرف نیست و به واکسن زده های ناقل اجازه ی مسافرت میده ، در حالی که میدونه واکسن زده ها میتونن ناقل باشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
حتی اگه هر سه دوز واکسن هم بزنی با بی احتیاطی مبتلا میشی و تنها مزیتش اینه که مرگ و میر کمتر میشه . اصرار باشگاه خبرنگاران برای اطلاع از آمار رو متوجه نمیشم . می خواهید به چی برسید اینکه واکسن ها به درد نمی خوره . اشتباه می کنید مرگ و میر رو خیلی کاهش میده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
مزیت آمار اینه که امثال تو بفهمن واکسن هیچ فایده ای نداره حتی اونی که تو میگی کلی مرده ها بخاطر عوارض واکسن مردن نه خود کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
آقای عزیز در همین نظرات بخون چندتا هموطن تو درگیر عوارض هستند.چه سودی برات داره که مردم رو به زور اجبار و تهدید واکسن کنی تا واکسنت رو به دولت بفروشی؟ شما یکدفعه چقدر دلسوز ملت شدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بطور مثال شهر اردکان که 96 درصد واکسیناسیون انجام شده بود اولین شهر قرمز امیکرون بود. تمام واکسنها آزمایشی و خطرناک هستند. خدا خدا کنید آنتهای 5g راه اندازی نشوند وگرنه با موادی که در واکسنها موجود است تلفات بسیار زیادی در تمام دنیا شاهد خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
(۶۲ درصد آن‌ها واکسن نزده و هشت درصد سه دوز واکسن زده بودند )

چرا با کلمات بازی میکنید ؟این مدل صحبت مصداق دروغ و فریب هست ! دقیقاً بگید از هر کدوم از یک تا سه دوز و واکسن نزده چند درصد درگیر شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ما به مسولین بهداشت اعتماد نداریم چون چشم و گوش بسته حرفای بهداشت جهانی را اجرا می کنند. ما با واکسن کرونا مخالفیم. چطوری بگیم اقا مخالفیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتی من روی بدن خودم تغییراتی می بینم که بیمارم کرده است نباید دوباره دوزهای بعدی رو بزنم. شاید روی بعضی از افراد اتفاقی نیفته. بحث سلامتی است که بسیار مهم است.
Iran (Islamic Republic of)
تمدن بدلی
۱۴:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
به طب اسلامی برگردیم. نه به پزشکی سلولی مدرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
این دلالی واکسن نما علم پزشکی نیست صرفا تجارتی سیاسی مافیایی هست خود علم پزشکی هم این شیوه ها را تایید نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وزارت بهداشت هرگز آمار کشته های کرونایی را اعلام نمیکند
اگر بر فرض محال هم اعلام کند
پسوند اینها بیماری زمینه ای داشتند حتما خواهد بود
چون واکسن به گفته خود پزشکان غلظت خون می آورد پسربیمارن قلبی اولین قربانیان خواهند بود و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وزارت بهداشت هرگز آمار کشته های کرونایی را اعلام نمیکند
اگر بر فرض محال هم اعلام کند
پسوند اینها بیماری زمینه ای داشتند حتما خواهد بود
چون واکسن به گفته خود پزشکان غلظت خون می آورد پسربیمارن قلبی اولین قربانیان خواهند بود و...
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۱۳:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وای. جی سی از شما ممنونم که پیگیر هستید، فقط دقت کنید که وزارت بهداشت قطعاً هر آماری رو که منتشر میکنه فوتی های قبل از دوران واکسیناسیون رو هم با آمار بعد از واکسیناسیون ترکیب میکنه تا جامعۀ آماری فوتی های بدون واکسن رو افزایش بده... وزارت بهداشت باید فقط آمار پس واکسیناسیون رو اعلام کنه تا کارآمد و تأثیر واکسن ها مشخص بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
منبع؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اونی که منبع میخوای مگه وزارت بهداشتت با منبع حرف میزنه خودشون اعتراف کردن بدون داشتن هرگونه آماری حرف میزنن میگن کشته ها واکسن نزده ها هستند درصورتی که هیچ آماری نداشته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
احسنت