بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان) و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (آژانس) جهت شفاف‌سازی درخصوص مسائل مطرح شده در سند GOV/۲۰۲۱/۵۲ به تاریخ ۲۶ آبان۱۴۰۰ (۱۷ نوامبر ۲۰۲۱) بر روی بیانیه مشترک زیر به توافق رسیدند.

سازمان و آژانس با هدف حل و فصل موضوعات توافق کردند، در ادامه همکاری خود همانطوری که در بیانیه مشترک مورخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ (۲۶ اوت ۲۰۲۰) بیان شده است، همکاری‌ها و گفت‌وگو‌های بین خود را سرعت بخشیده و تقویت نمایند.

در این زمینه، سازمان و آژانس درخصوص موارد زیر توافق کردند:

۱- سازمان حداکثر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ (۲۰مارس ۲۰۲۲) توضیحات کتبی مرتبط با آن دسته از سوالات مطرح شده توسط آژانس در خصوص موضوعات مربوط به سه مکان که ایران به آن‌ها نپرداخته است را به همراه اسناد پشتیبان مربوطه به آژانس ارائه خواهد کرد.

۲- ظرف دو هفته پس از دریافت توضیحات کتبیِ سازمان و اسناد پشتیبان مرتبط با آن، آژانس این اطلاعات را مرور کرده و هر سئوالی در مورد این اطلاعات دریافت شده را به سازمان ارائه می‌نماید.

۳- ظرف یک هفته پس از ارائه اطلاعات به سازمان توسط آژانس در خصوص هر سئوال دیگر در مورد این اطلاعات، آژانس و سازمان برای بررسی سوالات در تهران تشکیل جلسه خواهند داد. برای هر مکان جلسات جداگانه‌ای برگزار خواهد شد.

۴- مدیرکل در نظر دارد با انجام فعالیت‌های مندرج در بند‌های ۱ تا ۳ بالا و به دنبال ارزیابی مربوطه توسط آژانس، نتیجه‌گیری خود را پیش از برگزاری شورای حکام در خرداد ۱۴۰۱ (ژوئن ۲۰۲۲) گزارش نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
تیم مذاکره کننده تحت فشار سنگینی قرار گرفته و رسانه های غربی هم با دامن زدن به پایان کار و توافق این فشار را مضاعف کرده واقعا ملت را در جریان بزاریم که آمریکا حاضر نیست تحریم ها را بردارد و خلاص
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۰۷:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این چه توافقی است اینها همه تعهد از طرف ایران است و آژانس در مقابل این تعهدات چه تعهدی پذیرفته ؟ و تازه بندهای آن راه را باز کرده برای چانه زنی و کش دادن قضیه از طرف آژانس و آژانس بعد از آن باید جلسه بگذارد و معلوم نیست در آن جلسات چه بامبولهایی در بیاورد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جالبه که این بشر هنوز هم سرکاره!!
Iran (Islamic Republic of)
حاج پیمان اشراقی
۰۰:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام ،


محمد اسلامی ،
مهندس معماری است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
توافق در کار نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
عجب
همش که ما باید سوال جواب بدیم این چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
دام گروسی صهیونیسم
۲۳:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خیلی بدجور شد اینهمه زمان پس فعلا گفتگوهای برجام متوقف بشه تا تکلیف روشن بشه چون بعد از توافق احتمالی بهانه های آژانس و ادابازی جدید شروع میشه و گرفتار میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
امیدوارم بره که برنگرده . چقدر پررو هستند اینا .
Canada
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بارها کلک زده
توی ایران زمین یک چیز میگه
میره اونور اب
درست علیه مان میگه
چطور به این مقام رسیده که صداقت هم نداره و
مثل اینه مشکل روح و روان هم داره
Make your mind
آخرین اخبار