جانفشانی در میدان رزم با لباس روحانیت

شهید حسن رمضانی که از شهدای شاخص شهرستان طبس به شمار می آید، با جهاد در لباس روحانیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حسن رمضانی یکی از شهدای روستای شیرآباد شهرستان طبس است که برای دفاع از کیان ایران اسلامی لحظه‌ای درنگ نکرد و با جانفشانی برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

این شهید در دفاع مقدس هم مبلّغ بود و هم به عنوان رزمنده در کنار سایر رزمندگان به دفاع از کیان ایران زمین پرداخت و در این راه به شهادت رسید.

آمادگی برای خدمت در تمام ساعات

همسر شهید حسن رمضانی می‌گوید: این شهید بزرگوار روز و شب نمی‌شناخت و هر زمان که وقت خدمت کردن بود، در بسیج حاضر می‌شد و خدمت می‌کرد.

یکی از ساکنین روستای شیرآباد طبس نیز در خصوص اخلاق و خصوصیات شهید رمضانی می‌گوید: این شهید یکی از بهترین سخنران‌ها در این منطقه بود.


بیشتر بخوانید


مصطفی رمضانی فرزند شهید رمضانی می‌گوید: در لحظات آخر می‌خواستم به آغوش پدر بروم، اما ایشان گفتند که من در راه اسلام می‌روم و اگر این فرزند را در آغوش بگیرم، امکان دارد که از میانه راه برگردم.

یکی دیگر از اهالی شیرآباد نیز می‌گوید: این شهید از گفتن حق ترس نداشت و هرجا می‌دید که حرفی حق است، آن را به زبان می‌آورد.

کمک بی دریغ مرکز فرهنگی شهید رمضانی به نیازمندان

اما در روستای شیرآباد طبس یک مرکز فرهنگی مذهبی به نام شهید حسن رمضانی راه اندازی شده است.

مسئول مرکز فرهنگی هنری شهید رمضانی گفت: این پایگاه یکی از مراکز شاخص در حوزه فرهنگی هنری در شهرستان طبس است.

او گفت: اعضای این مرکز با کمک یکدیگر، اقدامات خوبی را در زمان شیوع کرونا انجام دادند و ضدعفونی معابر و منازل یکی از این امور بود.

مسئول مرکز فرهنگی هنری شهید رمضانی گفت: تاکنون بیش از صد میلیون تومان برای توزیع بین نیازمندان از طریق اعضای این مرکز جمع آوری شده است.

این شهید در عملیات کربلای ۱۰ به فیض شهادت نائل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.